A Borrajongó

Spanyol páros pénztárcabarát módra - Bodegas Paniza Fábula de Paniza Chardonnay 2019 és Syrah 2019

2020. október 05. 06:00 - furmintfan

Az ősszel együtt megérkeztek a hagyományos bor-leárazások a kereskedésekbe és a hipermarketekbe (néhány már véget is ért). Én most az Auchan választékából hoztam két nagyon barátságos árfekvésű spanyol bort (valamiért az online katalógusban simán átsiklottam felettük,  csak a boltban szúrtak szemet a címkék). A Carinena borvidékén tevékenykedő pincészetről, a Bodegas de Paniza-ról már írtam a rejtőzködő borvidékek sorozat keretében, akkor eggyel magasabb árfekvésű borok apropóján. A mintegy 300 taggal rendelkező és kb. 3000 hektárról szüretelő szövetkezeti pincészet méreteiből adódóan számos borcsaláddal dolgozik (ezekből az Auchan-ban több is elérhető). A Fábula de Paniza egy új sorozat, amelynek fajtaborai tiszták, vidámak, gyümölcsösek. Egy carinena, egy garnacha, egy syrah, egy garnacha rosé, egy chardonnay és egy garnacha blanca alkotja a sort. Én a chardonnay-t és a syrah-t kóstoltam meg (ebből a sorból más bort nem is láttam a polcon).

bodegaspanizafabuladepanizachardonnay2019syrah2019.jpg

Rögtön az elején összegezve a tapasztalatokat, ár-érték arányban szerintem mindkét bor jó választás (nekem a chardonnay jobban bejött). Egyikre sem fogok hosszú távon emlékezni, de mindkettő hibamentes, szerintem a maguk kategóriájában megfelelően teljesítenek, hétköznapi vacsora kísérőként, vagy akár egy buliban simán megállják a helyüket.


Bodegas Paniza Fábula de Paniza Chardonnay 2019
Kellemes, tiszta illat: benne zöldalma, ananász, pici virág és kezdetben egy kevés banán. Közepesnél éppen karcsúbb testű bor, élénk, és kicsit szögletes savval, picikét emelkedett érzetű alkohollal. Zöldalma a vezető motívum, mögötte egy kevés ananász és banán, némi citrus, melegebben kóstolva érintésnyi édesfűszer és vajas keksz, majd  fanyar, enyhén szárító és melegítő lecsengés, ami egyébként ebben a kategóriában meglepően hosszú. 5p (1150 Ft - Auchan)

Bodegas Paniza Fábula de Paniza Syrah 2019
Fiatalos lilás színű, fürge mozgású anyag, és valahogy minden tekintetben a lila színű dolgokra lehet róla asszociálni. Lila virágok, friss kék áfonya és szilva, némi fűszer adják az aromákat illatban és ízben egyaránt. A korty könnyű, kevés poros tannin és épp elég sav keretezi, az alkohol emelkedett, de nem lóg ki. Kicsit vékony, kicsit rövid, de összességében véve tiszta, sallangmentes, jól iható bor. 4p+ (1150 Ft - Auchan)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr7516225224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása