A Borrajongó

Egyéni csúcs vs gyökérnap - Böjt Egri Bikavér Superior 2018

2022. január 21. 06:00 - furmintfan

A Böjt Borászat éppen akkor bukkant fel a radaromon, amikor egy időre kiszerettem az egri borokból a több pincét is sújtó tisztasági problémák miatt és kockázatkerülő módon a vásárlólistámról is kikoptak. Böjték azonban üde színfoltként tűntek fel az egri mezőnyben, letisztult választékkal, biztos kézzel készített, modern, precíz borokkal. A bikavérek és a csillagok azóta is rendszeresen megfordulnak a poharunkban, a blogon is megemlékeztünk róluk több alkalommal. Az eddigi legambiciózusabb boruknak eddig a 2015-ös Kékfrankos tűnt, most viszont a 2018-as Egri Bikavér Superior is pályázik erre a címre. A kereskedő úgy hirdeti a frissen forgalomba került tételt, hogy szerintük és a borász szerint is ez az eddigi legjobban sikerül Böjt bor, úgyhogy kíváncsian vártam a találkozást.


bojtegribikaversuperior2018.jpg

Böjt Borászat Egri Bikavér Superior 2018
50% kékfrankos, 35% pinot noir, 10% cabernet sauvignon, 5% zweigelt a házasításban szereplő fajták aránya. Az erjedés tartályban, irányítva zajlott, majd az érlelés 225 literes hordókban folytatódott 14 hónapig. A szándék szerint a bor könnyedebb, de mélyebb lett, mint elődei.
Az illat első szippantásra nagyon ígéretes, egzotikus fűszeresség és tökéletesen beérett erdei gyümölcsök érkeznek, utána viszont beúszik a képbe egy gyökérzöldségekre (cékla, répafélék) emlékeztető jegy, ami engem kizökkentett a pillanatnyi idillből. Ízben ugyanez a helyzet, bár enyhébb a zöldséges vonal, másnap pedig kávé és étcsokoládé is tarkítja az aromaprofilt. A szerkezetet és az egyensúlyt egyébként nem érheti panasz, a korty kiegyensúlyozott és kerek, selymes tapintású, a végén jön ki csak egy minimális kesernye és pörkölési aroma. A lecsengés viszont a vártnál rövidebb, a valóban viszonylag könnyedre komponált bor íze meglepően gyorsan eltűnik. Amennyire vissza tudok emlékezni a korábbi évjáratokra, textúrában, kifinomultságban valóban feljebb lép ez a tétel, de mindezt mégis zárójelbe kell tennem. Három napon át kóstoltam a bort, első nap tűnt fel leginkább ez a fura mellékíz és -illat, volt, amikor alig éreztem, de változó intenzitással ott motoszkált a háttérben.
Az én készülékemben volt a hiba? Rossz palackot fogtam ki? Gyökérnap volt? A vicc kedvéért - életemben először - megnéztem egy holdnaptárat, és bingó, a három napból az első kettő gyökérnap, a harmadik virágnap. Valóban számít ez? Fogalmam sincs, sosem nézegetek holdnaptárat, mindenesetre kóstoltam olyan bort is a három nap alatt, amivel semmi bajom nem volt. Nem tudom, lesz-e szerencsém még ehhez a borhoz, de ha igen, remélem, akkor csak gyümölcsnap(-élmény) lesz.
Pontozni nehéz. Kétségtelenül vannak erényei, jobb pillanataiban simán hozta a 6 pontot, de amikor erősebben éreztem a zavaró jegyeket, 5-nél többet nem adtam volna rá. 5p+ (5350 Ft - Bortársaság)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr6316815970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása