A Borrajongó

Tegnap ittam... Pfneiszl: Soproni Cabernet Sauvignon "Köszönet" 2011

2014. július 02. 06:00 - drbarta

Pfneiszl: Soproni Cabernet Sauvignon "Köszönet" 2011

Auchanban vettem kb. 2900 Ft.-ért. Tiszta illat, lédús, édeskés gyümölcsökkel. Fekete ribizli és szederlé, pici sziruposság, diszkrét pörkölési aromák. Nagyon kedves az egész, lehet egyeseknek túlontúl is az lenne egy cabernet-től, de nekem jöhet. A gyümölcsök mellett tetten érhető a fajtajelleges mentás-paprikás fűszeresség is. Közepesnél picit nagyobb a test. Telt ízű, az illathoz hasonlóan feminin, édeskésen kedves a korty, nem lepődnék meg, ha lenne egy pici maradékcukor is benne. Kerek savak, puha tanninok, abból se túl sok, szegélyezik a jóformán tisztán gyümölcsből építkező ízeket. Szintén el tudom képzelni, hogy lesznek akik több szilárdságot várnának ettől a fajtától, én mindenesetre nem bántam a jóleső nőies lágyságot, nagyon gyorsan fogyott a palack tartalma.  Közepesen tömör szerkezet, semmi dráma, de tartalommal arányosan, a kategóriáját tekintve hiányérzet nélkül kitöltött. A lecsengés is úgy ott, közepesen, vagy attól egész picit hosszabb. Így most magában hozott nálam egy szűk, de örömteli hatost. (86) Rendben van az áráért, profin elkészített bor. Ismét egy jó tapasztalat a pincétől, amelyik érzésem szerint kissé méltánytalanul van mellőzve az online boros oldalak soproni felhozatalából.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr76459053

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner.Bor blogajánló 2014.07.03. 09:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner.Bor blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2014.07.02. 10:27:00

tíz éve, az első 2003-as "Újra együtt" kékfrankos óta kedvelem őket. amit jól készítenek, az nagyon jól iható és ár/értékben is erős.:-)

dagadtos 2014.07.02. 11:21:03

Hát szerintem tettek azért a mellőzöttségért egy kicsit. Pl a "jégkorszak" cabernet sauvignont kóstoltad? 3000-ért nem szabadna olyan borokat piacra dobni, mert abban bizony nincs köszönet...

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2014.07.02. 11:30:00

@dagadtos: Nem kóstoltam. Az a helyzet, hogy nem ismerem behatóan a kínálatukat, néha egy-egy tételre rápróbálok és már többedik alkalommal pozitív a tapasztalatom. Ha belegondolok Ráspi, Weninger, Luka Enikő boraival kapcsolatban gyakrabban nyúlok mellé. (igaz előbbi kettőnél a merítés is szélesebb)

dagadtos 2014.07.02. 11:38:38

@drbarta: hát abban igazad van,hogy sajnos mástól is lehet bőven példát találni. Egyszerűen nem is értem, pl. egy Ráspinál hogy kerülhet forgalomba a teljesen illós 2011-es Syrah... csak tőle ittam pár klasszis tételt is, akkora klasszisokat, amit talán senki mástól vörösben itthon, így hajlamos vagyok elnézőbbnek lenni.
Illetve pl nem olyan régen bontottunk egy kifejezetten rosszul tárolt 2004-es alap kékfrankost, és még jó volt, a jól tárolt 2006-osban meg még évek vannak, ez sem semmi.

loading 2014.07.02. 12:27:49

@drbarta: Luka és Pfneiszl: Volt egy mélyen feledendő időszakuk, kb.2005-2009/10-ig. Mostanság egészen normális borokat készítenek. Persze nem mondanám, hogy kiemelkedőeket. Az árazás egy más téma.
A max. évi 1 kiváncsiskodó palackon kívül nem igazán választok tőlük, sőt Sopronból nagyjából senkit.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.07.02. 13:23:44

"méltánytalanul van mellőzve az online boros oldalak soproni felhozatalából"

Nem egyedül. Igazából nem is értem, hogy a - meglehetősen egyenetlenül produkáló - Ráspi-Weninger pároson kívül a bormédia csinálóit senki nem érdekli Sopronból.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2014.07.02. 13:35:36

@dagadtos: Értem az álláspontod, én is sokszor így vagyok vele. Ráspinál viszont nem tudom felfogni, hogy azok az ültetvények, melyek a sokat emlegetett egykori "klasszisokat" adták, hogy nem tudnak hasonló borokat produkálni újabb, szintén kiemelkedőnek tartott évjáratokban?

@loading: Nekem voltak jó tapasztalataim Pfneiszl borokkal 2005 és 2009 között is. Pl. kifejezetten szerettem, sőt elég komolynak tartottam a kékfrankos 007-et...

loading 2014.07.02. 15:01:38

@Hepci: Ha a tavaszi Műcsarnokbeli borvidékkóstolót tekintem, akkor én megértem. Nem tudom eljuttottál-e oda? Luka, Pfneiszl és Jandl, nagyjából ennyi az ott felvonulók közül, akinek volt emlékezetes, egyben jó bora.

furmintfan · http://borrajongo.blog.hu/ 2014.07.02. 18:09:25

@loading: Én a Műcsarnokban nem voltam, de annak a kóstolónak az "elődjén" igen, az általad említett pincészeteken kívül nem is nagyon tudott más bora kiemelkedni a középszerből.
borrajongo.blog.hu/2013/12/12/made_in_sopron
Ugyan nem túl nagy a merítés, de én is találkoztam 2005-2009 közötti időszakból néhány jobb Pfneiszl borral.
@dagadtos: Én pont Weninger 2011-es Syrahjában éreztem magas illót, egyetlen, futó találkozásunk alkalmával. (A Ráspiét nem kóstoltam.)

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.07.02. 19:42:39

@Hepci: trivi a valasz. Nincsenek szem elott, szinte alig kapni a boraikat. Hiperben 1-2 tetel, szakuzletekben meg 1-2. Ez kb. nudli...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.07.04. 09:42:09

@loading:
Nem voltam a Műcsarnokban, de ittam korábban jót (5 pont vagy felette) Pfneiszltől, Jandltól, Lukától, Gangltól, Ivancsicstól - kétségtelen, hogy emlékszem gyenge tételekre is tőlük.
Szerintem említést érdemelhet egy-egy nem különösebben izgalmas, de napi borozásra alkalmas, jó ár/érték arányú bor is, pl. Lővér Pince.
Lehet, hogy csak jobban ismerem a soproni kínálatot az átlag fogyasztónál, viszont a boros blogok által favorizált Ráspi-Weninger párostól meg Ákostól csak irritálóan illós tételekkel találkoztam az elmúlt 1-2 évben, leszámítva a fesztiválokon kóstolt, megfizethetetlen cuccokat.
Nem, mintha ez olyan fontos lenne, csak megemlítettem - nekem aztán tökmindegy, hogy szeretnek-e a borbloggerek szimplán iható és soproni borokról írni, vagy sem...

loading 2014.07.07. 09:45:52

@Hepci: Igazából nem nagyon látom, hogy új termelőket keresne a többség. Megelégszik a szokásos kereskedések + hiper választékával.
Illetve felült a Tokaj és furmint vonatra.

Sajnos az elmúlt 1-2 év sokaknak nehézséget okozott: én úgy látom, hogy áll a minőségi fejlődés. A kézműves borok is egysíkúak, nagyon hasonlítanak egymásra (kivételek persze vannak). Mintha mindenkinek ugyanaz a személy lenne a tanácsadója vagy kóstolója. Reméljük hamar kinövik ezt is.
süti beállítások módosítása