A Borrajongó

Ata Rangi: Pinot noir 2010.

2013. január 25. 06:00 - pardi norbi

Pár napja kóstoltam ezt az új-zélandi, egészen pontosan martinborough-i bort. Eddigi tapasztalataim szerint Új-Zélandról kizárólag sauvignon blanc-t érdemes vásárolnom, a sokat ajánlott és a Kiwi-k által is nyomott riesling-ek, illetve chardonnay-k finoman szólva sem közelítették meg európai társaikat (legalábbis minőségben, árban igen sajnos). Egy-két kellemes, elfogadható áron piacra bocsátott shiraz-t és pinot-t viszont már kóstoltam, gondoltam próbát teszek ezzel a kiváló nemzetközi referenciákkal (WS 94 pont például) rendelkező presztízsborral.

Elegáns címke, palack és persze csavarzár. Pohárba töltve egész sűrűnek hat. Közepes rubinszínű. Túlzó, elegánsnak nem mondható hordós jegyek: vaníliás (és banános) krémtúró, füst, kakaó, éppencsak kiszagolható piros bogyósok. Nagyon sima, közepesen telt korty. Senmmi él, vagy kilógó alkotó nem érződik, de a hordóhatáson túl sem nagyon jutunk: a vaníliás-tejszínes-banános jegyek uralják az aromavilágot, igazi pinot-s gyümölcsös-virágos aromák csak nyomokban. Szépen integrált selymes tanninok, éppencsak elegendő érett savak. Semmiféle komolyabb aromatikai vagy struktúrális bravúr nincs benne, igaz hibákat sem tudnék emlegetni. 6 pontos, de végtelenül unalmas bor, fogalmam nincs miért szerette a WS ennyire. $65.

A képet innen nyúltam le.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr455042369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2013.01.25. 11:52:23

Fura, hogy ilyen ítéletet mondasz. Nekem sincs nagyon szerteágazó tapasztalatom a kiwi borokat illetően, de mind nemzetközi klasszis pinot-t, chardonnay-t és syrah-t is kóstoltam már. Szóval, nem írnám nagyon le őket...

európai 2013.01.25. 12:32:26

Nálunk a borklubban 95 ponttal szaladt, a boltokból meg elkapkodták.
Szerintem hőkárosodott palackot kóstoltál, több jel is arra mutat, főleg a banán...

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2013.01.25. 13:20:18

szörnyű érzés lehet 65 dollárért hőkárosodott zsákbamacskát venni. sajnálom.

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2013.01.25. 14:04:26

@akov: jónéhányat kóstoltam már chardonnay-ból és riesling-ből, valamennyi 20 dollár feletti bor volt és a chardonnay-k durván fásak voltak számomra, illetve szerkezetileg sem mutattak semmi extrát, a riesling-ek meg 1-2 éves koruk ellenére is nagyon petrolosak, kissé citrompótlós savakkal, ugyancsak nem kiemelkedő szerkezettel. A sauvignon-ok sem extrém cizelláltak szerkezetileg, viszont aromadúsak, kristálytiszták és olykor szeretek olyasmit inni...A vörösek közül ittam már kellemes dolgokat, főleg pinot-ból és shiraz-ból, írtam is...

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2013.01.25. 14:09:05

@európai: @szenvedély S.: hát lehet pechem volt, bár nem tűnt hibásnak a bor. Viszont olyan elképesztően fás volt, hogy én már azt nem tudom tolerálni. Ettől függetlenül lehetett volna magasabbra is tenni, hiszen a jelentős hordósság nem borhiba, de szerkezetileg sem éreztem valami cizelláltnak...Na mindegy, majd próbálkozom még...

Szegediszomelijé 2013.01.25. 21:09:19

@pardi norbi:
Próbáld csak, de várd meg, hogy meghívjanak:-)
A jelentős fásság borászhiba, de ha erre vágyik az ember, itthon bőven tud válogatni -meg gondolom USA-ban is.

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2013.01.26. 01:30:55

@Szegediszomelijé: Hát igen, ki mit szeret. Nyilván azért készül sok, számomra már túlzóan fás bor, mert el lehet adni. Nincs ezzel semmi baj, sok nekem tetsző bor is van a piacon...

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2013.01.26. 09:50:34

@pardi norbi: én biztos abbahagynám. lehet a korral jár, de egyszerűen nem bírom a fát, ha erősebben fogalmazódnak meg mint - mondjuk - Szepsy vagy Balassa száraz boraiban. úgy érzem a fa igazából elfedi a bort. az utóbbi időben gondolkodtam el azon, hogy ezt emberek szerethetik, mint ahogy 10 éve nekem sem volt problémám vele, szerettem.:-)

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2013.01.26. 15:10:26

@szenvedély S.: Nálam is valami nagyon hasonló dolog történik. Fehérbornál már sokszor minimális hordós aromahatás is zavar, vörösnél még jobban viselem. Vörösben például mostanában elég sok loire-i CF-t meg Beaujolais villages/cru borokat iszok. Tiszták, gyümölcsösek, dinamikusak és többségük elfogadható áron kerül a borboltok polcaira...

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2013.01.26. 21:37:55

@szenvedély S.: legalább dugós lett volna, azt visszacserélik :)

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2013.01.26. 21:38:54

@Szomjas Gödény: oké, akár a durván hőgutásat is, gondolom, csak azt úgy sejtem ritábban hordják vissza.
süti beállítások módosítása