A Borrajongó

Tegnap ittam - Kiss Gábor 364 Rosé 2019

2020. január 20. 06:00 - furmintfan

Állítólag Kiss Gábor már régóta nem szeretne rosé-t készíteni, de a vásárlók nyomásának engedve mégis évről évre lepalackozza ezt a bort, amit aztán a hálás közönség gyorsan el is kapkod. Nos, nekem ez a bor eddig (azt hiszem) kimaradt az életemből, tavaly történetesen pont vettem volna egyet a 2018-asból a pozitív visszajelzések hatására, de addigra elfogyott. A népszerűség átka... Most résen voltam, és gyorsan lecsaptam a megjelenés után egy palackra a 2019-es évjáratból.
Persze jogosan merül fel a kérdés, hogy mit keres januárban egy rosé-poszt egy borblogon, de az a helyzet, hogy amikor a múlt héten egy paradicsomos-tonhalas tésztához kutattam megfelelő kísérő után, akkor ez akadt a kezembe potenciális jelöltként. Amíg főtt a tészta és a mártás, kitöltöttem egy kóstolóadagot a borból, és mielőtt a vacsora elkészült, ezt még kétszer megismételtem.
Két dolog vált nyilvánvalóvá közben: 1. a bor nem fog passzolni az ételhez, 2. ezt a bort én bizony kedvelem. Szóval, a tonhalas tészta elfogyott, a borból pedig utána ittam még egy fél pohárral. A tanulság? A paradicsomos-tonhalas tésztához most nem találtam meg az ideális kísérőt, de a nyári kerti partikat szem előtt tartva erre a borra még érdemes lehet visszatérni. Kiss Gábor pedig akarva-akaratlanul megnyert még egy embert a 364 Rosé ügyének. :)

kissgabor364rose2019.jpg

Kiss Gábor 364 Rosé 2019
Merlot és kékfrankos. Illatos, de nem közönséges, először őszibarack a vezető illatjegy, mellette barackvirág, szamóca, cseresznye, idővel pink grapefruit. Minimális szénsav is elősegíti a friss érzést, játékosan csípi a nyelv hegyét, bár ez a szénsavas csiklandozó hatás másnapra elillan. Könnyű, gördülékeny rosé, épp annyi édességérzet, sav és finom fanyarság van benne egymás mellett, hogy szépen kiegyensúlyozzák egymást. Előbbi a korty elejét behízelgővé teszi, a másik kettő pedig gondoskodik arról, hogy ne legyen geil a bor, tisztára mossák a szájpadlást, és helyet csinálnak a következő pohárnak (erre azért az a minimális szénsav is rásegített). Első nap van egy kis cukorkás érzete ízben, utána már inkább csak diszkrét gyümölcsösség: őszibarack, szamóca, mandarin, narancs marad. Második napra kicsit zárkózottabbnak tűnt, de valószínűleg csak túlhűtöttem, picit melegedve visszajöttek a bontás napján megismert jegyek, még ha valamivel tompábban is. Én azért arra biztatnék mindenkit, hogy igya meg a bort a bontás napján/estéjén, társaságban valószínűleg nem lesz nehéz. 5p (1990 Ft - Bortársaság)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr8315413278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása