A Borrajongó

Tegnap ittam - Vylyan Ördög 2014

2018. szeptember 15. 06:00 - furmintfan

A somlói fehér után villányi vörössel folytatom az őszi hiperes akciók szondáztatását. Megmondom őszintén, nem sok 2014-es, a déli végekről származó bort mertem eddig leemelni a polcokról, de elég megbízható forrástól azt olvastam, hogy a 2014-es Ördög az évjárati adottságokhoz képest és azoktól függetlenül is jól sikerült. Egyébként is régen próbálkoztam utoljára a pince alap vörös házasításával, úgyhogy akciós áron tettem egy kísérletet, és nem bántam meg.
vylyanordog2014.jpg

Vylyan Ördög 2014
Meglehetősen szokatlan összetételű házasítás: 46% cabernet franc, 40% zweigelt, 14% kadarka, 50%-ban ászokhordókban, 30%-ban használt barrique hordókban, 20%-ban tartályban érlelve.
A hűvös évjárat ellenére egészen meleg hangulatot árasztó illat szépen hozza a fajták fűszeres karakterét a gyümölcsök mellett: meggy, szeder, szerecsendió, szegfűszeg tűnik fel. Kóstolva arányos szerkezetű, kellően élénk sav és kevés finomszemcsés tannin foglalja keretbe a közepesnél karcsúbb testet, bántó éleknek vagy éretlenségnek nincs nyoma. A meggy, málna, szeder, fekete cseresznye, piros és fekete ribizli mellett megint megjelenik a szegfűszeges, fahéjas, szerecsendiós, csokoládés fűszeresség és a háttérben minimális fanyarság is végigkíséri a kortyot. Elégedett voltam az összbenyomással, amolyan kellemesen bisztróboros cucc ez a 2014-es Ördög. Talán egy magabiztos 5 ponttal (jobb pillanataimban akár 5p+) nem tévedek nagyot. A Tesco-ban vettem a palackomat, de könnyen előfordulhat, hogy máshol is akciós a bor. (1400 Ft - Tesco)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr5214232221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása