A Borrajongó

Tegnap ittam - Tokaj Nobilis Sárgamuskotály 2017

2018. május 02. 06:00 - furmintfan

Nem vagyok a muskotályos/illatos fajták feltétlen rajongója, de természetesen előfordulnak szabályerősítő kivételek. Ilyen például a Tokaj Nobilis Sárgamuskotály, amely elég stabil választásnak bizonyult eddig: amióta először találkoztam ezzel a borral, minden évjáratából vásárolok, és sosem bánom meg. Ráadásul tokaji mércével mérve nem is drága, ilyen bor pedig pláne kevés van a fenti listán. Bárdos Sarolta nagyon biztos kézzel készíti el ezt a tételt évről évre: úgy hozza a muskotályos fajtajegyeket, hogy nem lesz közönségesen pacsuli, az egyes évjáratok között is határozottan felismerhető különbségek vannak, így nem fullad érdektelenségbe, és bár félszáraz, a savak tartják annyira a lépést a cukortartalommal, hogy az édességérzet ne riassza el feltétlenül a maradékcukortól ódzkodókat. Biztosan ízlés dolga, de magamon azt vettem észre, hogy a hűvösebb években jobban szeretem, talán a feszesebb szerkezet miatt, de a melegebb évjáratok hedonistább borait is maradéktalanul tudom élvezni.

tokajnobilissargamuskotaly2017.jpg

Tokaj Nobilis Sárgamuskotály 2017
Ezüstös csillogással és moderált illat-intenzitással operáló bor fogad a pohárban, ami idővel egyre szélesebbre tárja szárnyait. A kötelező muskotályos jegyeket hozza, de nem tolakodóan és inkább gyümölcsös, mint virágos-fűszeres szólamokon játszik, talán a meleg évnek köszönhetően. Igazi gyümölcsbomba: trópusi gyümölcsök, ananász, édes citrusok, őszibarack, szőlő, körte, szőlővirág, citrushéj és kevés keleti fűszer. Szájban is bőkezűen szórja a lédús gyümölcsöket, a ropogós savak szépen dolgoznak a gyümölcsösség alá, amelyet a maradékcukor még jobban kiemel, miközben az alkohol megáll 12%-nál és a korty végén finom fanyarság fogja vissza az enyhe édesség-érzetet. 
A 2016-os kiadásból kb. egy hónapja fogyott el az utolsó palackom, és hűvösebb hangulatot árasztó aromatikája, precízebb fókusza és feszesebb szerkezete okán az talán egy fokkal jobban tetszett, de ez a bor is simán beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Kíméletlenül itatja magát, szinte alig töltöttem ki, és pár perc múlva üres volt a pohár, miközben egyik korty követte a másikat, a jegyzetfüzetbe pedig még egy teljes sor sem került. Barátságos karakterének és az alacsony alkoholnak köszönhetően ideális választás a ránk váró melegebb napokra, de keleti ételek mellett is jól működhet. 6p- (2650 Ft - Bortársaság)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr9913881482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

furmintfan · http://borrajongo.blog.hu/ 2018.05.08. 11:10:16

@Szegediszomelijé: Szigorú vagy, mint drbarta, bár én nem elzászi csodák mellett kóstoltam. :)
4 pont mondjuk nálam egy jó irsai/cserszegi, ez meg azért ennél többet tud szerintem. :)

Puskásutcalakás 2018.05.08. 18:19:04

Egyetértek, pont erre gondoltam: Nemrég nyílott egy Szőke Mátyás Irsai, szintén 17-es, párba lehetne őket állítani szerkezetben, lefolyásban. Ez persze száraz, de teljesen 1 kategória a kettő, az is egy jó értelemben vett 4p, és a Nobilis sem több egy nyári iszogatós bornál -bár annál kissé többet vártam.
süti beállítások módosítása