A Borrajongó

Tegnap ittam – Somlói Apátsági Pince Tramini 2013

2015. április 17. 06:00 - ungert (törölt)

Biztosan említettem már, hogy a kettőezer-tízes személyes etalon be- és felfutása óta évről-évre következetesen elfogyasztok legalább egy palackot a Somlói Apátsági Pince aktuális traminijéből. A tavaly megénekelt tizenkettes erényei ellenére sem tudott minden tekintetben a kedvemben járni, úgyhogy nem kisebb feladatot bíztam az évjáratcserélt eresztésre, minthogy kompenzálja vissza a múlt korrekt, de rögös nyomait. Meggyőződésem, hogy borvidéki karakter által arculatilag egyedire dolgozott világfajtát nem szükséges külhoni társaihoz mérni. És nemcsak azért, mert a Somló-Elzász párbaj várhatóan vereséggel zárulna, hanem azért, mert szerepkörileg másra hivatottak. A somlói traminitől világhírt hiába várunk, a terméket szinte kizárólag hazai szájak és májak szívják magukba, így a cél sokkal inkább ennek a nem túl széles fogyasztói körnek a kiszolgálása. Mivel szűkebben véve én is ide tartozok, örömmel jegyzem meg, hogy ’13 kompenzálta ’12 közép-gyengeségeit. Visszaállt a rend, és ezzel a finomhangolt stílussal még az sem kizárt, hogy szélesebben talál majd értő és megértő fülekre a bor.

maxresdefault.jpg

Annyi történt ugyanis, hogy az elődből hiányzó, még éppen vonzó izomerőt a váltóévjárat sikeresen belepumpálta a végeredménybe, de ez nem a maximálisan elérhető fogyasztási lendület kárára történt. Orrban megtartotta a fajtától (el)várt törékeny fűszerességet a trópusi gyümölcsökre építkező, nyomokban citrusféléket is tartalmazó alap mellett, így tartva tisztes távolságot bárminemű közhelyességtől. A korty ügyesen bekalibrálódott középnehézre: az érzetileg félszáraznyi cukrot pont elegendő mennyiségű sav kerekíti, gyümölcs és tartalom vonatkozásában aligha fogalmazható meg kifogás. Tiszta, lendületes, tartalma ellenére is simán iható tramini született. Kizárólag rajtam kívülálló okok miatt nem fogyott el aznaposan az egész. Valahol a 6 pontos szegmens legtetejére helyezném el pontszámilag. (3500 Ft, pincearon.hu)

A fotót innen emeltem el.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr947361028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvousplait 2015.04.18. 08:49:43

Nagyszeru kis borkritika !

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2015.04.18. 08:50:39

@silvousplait: Köszi-köszi.

Nagyszerű kis bor, egyébként.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2015.04.18. 13:36:19

Itt is köszönöm a méltató szavakat :) Ezzel a 13-as traminivel speciel én is aránylag meg vagyok elégedve. Kiváncsian várom, hogy 2-3 éves korára hova jut el ez a bor. Én sokat várok tőle mert mindene megvan ahhoz, hogy jó útra álljon be.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2015.04.18. 17:50:22

@BZoltan: Én kösz az élményt. Már decemberben is meggyőző volt, de most, így, ebben a formában nagyon jó volt fogyasztani, ami mégiscsak az első szempontok egyike.

Én a jövőt nem tudom latolgatni, borok szintjén meg főleg, de őszintén remélem, hogy kitart, sőt, fejlődik.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2015.04.18. 20:01:26

@ungert: Én sem vagyok egy jós alkat, de az fix, hogy ilyen jó savakat a tramini ritkán ad, viszont amikor ad olyankor stabilabb a bora is.
süti beállítások módosítása