A Borrajongó

Tegnap ittam – Bakonyi "Pír"

2014. szeptember 10. 06:00 - ungert (törölt)

Bár a szomszédos vizek polipja már megénekelte többször is, azért Bakonyi Péter még közel sem tartozik a villányi fősodorba. Tény, hogy az elegánsan fapados honlap már üzemel egy ideje, de a négy hektáron gazdálkodáshoz kapcsolódó kis volumen nem az az erény, amivel fel lehet venni a versenyt a helyi nagy nevekkel. Persze ez nem is kell, hogy cél legyen – teszem hozzá rögtön. Elég, ha minőségileg helyükön vannak a dolgok. Van itt összesen hatféle bor, és nekem úgy tűnik, hogy vörösben manapság a sauvignon helyi tökéletes helyetteseként emlegetett cabernet franc-ra helyeződik a hangsúly, ami igazodik az úgynevezett minőségvezérelt trendekhez. És ha már ez a helyzet, nem is kezdhettem volna mással az ismerkedést, mint az évjárat nélkül maradt, Pír becenevű franc-nal. Próbára is tett alaposan.

bakonyipir.jpg

 

Na nem azért, mert kétségbe estem volna a megjelölés hiányától, az ugyanis fél percnyi böngészéssel kideríthető, hogy az alapanyag részben ’11-es, a maradék pedig ’12-es: előbbi állítólag zúz, utóbbi pedig kifinomult. Egy meg egy az kettő, tehát akkor minden rendben van, nem? Hát nem feltétlenül. Orrban lenyűgöző, tisztes távolságot tart a déli lekvárosságtól, közben gazdagon gyümölcsös és hűsítően fűszeres is. A meglepetés kóstolva érkezik: olyan tanninja van, hogy majd’ leszakítja az ember fejét. Mellette persze szépek a gyümölcsök, és a savak sem döglöttek ki belőle, de a megrágása ép fogakat igényel. Az a vicc, hogy ilyen cserességgel is kifinomultabb, mint az egy kaptafára épülő villányi franc-ok tucatja, szóval némi toleranciával egyáltalán nem reménytelen a helyzet. Arról nem is beszélve, hogy még érdekes és izgalmas is. Megcsípi az 5 pontot, korrekt vétel. (1900 Ft, Bortársaság)

[A fotót a kereskedő weboldaláról emeltem el.]

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr476675949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

117 2014.09.13. 15:44:52

Veled ellentétben, én nem tapasztaltam túlzó tannintartalmat: egy kimondottan jól iható, tiszta, gyümöcsös, friss, szép borra emlékszem. Tudom ajánlani! Persze nem az a "nagy" bor, de nem is arra szánták.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2014.09.13. 15:47:13

@117: Ízlés kérdése is persze, nekem ez már egy picit soknak bizonyult. Az ajánlással és a véleményeddel viszont teljes mértékig egyet tudok érteni.

117 2014.09.13. 15:56:13

:-) Igen, én is a tiéddel! :-)
süti beállítások módosítása