A Borrajongó

Royal Tokaji: 5 puttonyos aszú 2007.

2012. szeptember 04. 06:00 - pardi norbi

Egy new york-i borboltban akadtam rá erre a borra, jó társaságban helyezték el, mindössze 2 méterre egy-egy palack Petrus-tól és Chateau Margaux-tól (velük egy magasságban szerencsére). Elsősorban azért vásároltam meg, hogy megmutassam néhány borkedvelő ismerősömnek, akik sosem ittak még aszút. Rendben is van, nem vallunk vele szégyent külföldön. Közepes aranyszínű. Közepesen intenzív, édes, gazdag illat: narancslekvár, aszalt kajszi, méz, viasz, botritisz. Nagy testű, gazdag és jól struktúrált korty, az illathoz hasonló aromákkal (elsősorban friss és aszalt gyümölcsökkel). Kifejezett mélység és aromagazdagság, remek egyensúly. A címke szerint 164 g maradékcukrot tartalmaz, ezt szépen ellenpontozzák a savak, amelyek azonban lehetnének egy kicsit csiszoltabbak, mintegy gördülékenyebbé téve a bort. Jól fókuszált, de nem extrém tömör kortyközép, hosszú, gyümölcsös lecsengés. Remek bor, tisztességes 7 pont. $44.        

royaltokajiaszú07.jpg

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr954750965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2012.09.04. 08:24:43

pont most kóstoltam/ittam a győri bornapokon, ötszáz forintért töltögettél fél decijét(valójában kerek deciket, de mindegy). így, ennyiért és amúgy is remek bor.

dalton1 2012.09.04. 13:51:07

Hát többször kóstoltam, kiszellőztethetetlen dohosságot éreztem az illatában, igaz, nem volt kifejezetten kellemetlen.
Soknak és durvának éreztem a savakat, ennek ellenére a cukor is külön utakon járt, geilnek tűnt...

Alig drágábban pl. a Zemplén Hegyhát klasszisokkal jobb...

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2012.09.05. 01:23:35

@dalton1: köszi a véleményt. Ez a palack rendben volt, csak éppen messze a legjobb aszúk mögött volt eleganciában. Ugyanakkor abszolút nem volt dohos (másnap reggel újra teszteltem), és kifejezetten gazdag bor. A savak minőségét én is kifogásoltam, ezt írtam is, mennyiségre elfogadhatónak ítéltem őket.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.09.07. 12:05:30

@dalton1: @pardi norbi: Nekem igazi 2007-es, jól iható, nagyszerű örömbor volt, legutóbb a Vinagórán. Kétségtelen hét pont, vegyék, vigyék, igyák.

Több palacknál előjött a dohosság, vagy lehet hogy egy hibás palack volt a tettes?

dalton1 2012.09.11. 16:56:14

@Szomjas Gödény: Én többször is érzékeltem hordós boraikban (aszúk) ezt a bizonyos dohosságot, igaz ezeknél sem minden esetben.
süti beállítások módosítása