A Borrajongó

Gróf Buttler: Egri portugieser Szarkás-tető 2007

2010. november 17. 06:47 - drbarta

Múltkoriban ecseteltem, hogy vágyok egy finom portugieserre. Nos, volt egyhez szerencsém, bár nem Villányból, hanem Egerből.

Innen származik, és mint látható nem sokkal drágább, mint egy neves villányi termelő alaptétele.

A bor:

Nagyon tetszetős illat, rengeteg piros bogyós gyümölcs, főleg málna, némi aszalt szilva, ánizsos, illetve sok egri vörösben felfedezhető zöldfűszeres díszités. Szájban közepesen telt, harapnivalóan finom. Vastag gyümölcsösség, fűszerek, kevés tannin, diszkrét hordófűszerek. A fajta általam ismert képviselőihez képest különösen tartalmas. A savak kiválóan egyensúlyban vannak, bár kicsit savanyúcukorkásan diffúzak, az alkohol viszont hálistennek nem magas, nem is érezni. Nem bonyolult, de nagyon itatja magát és nagyon egri. (szerintem sokkal inkább, mint portugieser)  Képzeletben Orsolyáék 2008-a mellé tettem stílusában, világában, hasonlóképp remek vétel. Közelebb a 6 ponthoz, mint az 5-höz.
3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr722454066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szegediszomelijé 2010.11.17. 20:48:34

Kíváncsi voltam a leírásra, mert nekem nagyon nem sikerült megfogalmaznom az ízeket. Abszolút különlegesség. Ám jó a leírás, az ánizs pedig a kulcsszó. Igen, gyümölcs van, de közel sem uralkodó, oly sok minden egészíti ki. Amúgy abszolút terroir bor, nem is Eger, mert azért jól elkülöníthető pl. bármelyik Orsi vagy TI vagy Kaló bortól, ez bizony Szarkás tető lesz. Sztem inkább 7 mint 6, nagyon összetett tétel, nagyjából bagóért. Ha egy szívélyesebb borász lenne, nyilván nem ott tartana ma, ahol.

Szegediszomelijé 2010.11.17. 20:54:31

Na jó legyen 6, egy év múlva még lehet 7.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.17. 21:25:46

@ironman: Örülök, ha tetszett! 7 pontot nem adnék, de nagyon tetszett nekem is.
süti beállítások módosítása