A Borrajongó

Günzer Zoltán: Cabernet 2007

2010. november 08. 06:56 - drbarta

Nem vagyok egy Villány-fan, annak ellenére, hogy minőségi borfogyasztásom első éráját, mintegy nyolc évvel ezelőttől, kb. három évvel ezelőttig, szinte kizárólag ez a borvidék biztosította.

Többször is mondottam, hogy nem vagyok barátja a súlyos, nagyágyú vörösboroknak, akkor is ha egy-egy kóstolón elismerem őket. Amire viszont nagyon nyitott lennék Villányból, egy kicsattanóan gyümölcsös, fát hírből nem mutató, egyszerű, de nagyszerű 5 pont környéki portugieserre. 

Maradjunk a tárgynál, a fenti bort ajándékba kaptam, így hosszú idő óta ismét villányi vörös került a poharamba. Günzer Zoltán cabernet franc és sauvignon-ból készült, inkább belépő-szintű házasítása.

A bor:

Illatában érett, de nem lekváros pirosbogyós gyümölcsök, édes hordófűszerek, kávé. Tetszetős, bár nincs benne sem különösebb mélység, sem cizelláltság. Szájban pontosan ennek megfelelő bort kapunk. Közepes test, közepesen mennyiségű puha tannin vezérelte szerkezet, kiegészülve lágy és rövid savakkal. Aromáit az illatban megismert piros-bogyós gyümölcsök és a fahordó édessége adja. A nagyság, az elegancia illetve a komplexitás hiánya mellett dícséretére szól, hogy szintén mentes bármiféle túlkapástól, sallangtól és zavaró tényezőtől is. Alapvetően egyszerű, de jól fogyasztható. Stabil 4 pont.
6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr932432736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e_easy 2010.11.08. 13:23:30

doktor ur, ha belefutsz egy olyan portugieserbe ne habozz posztolni, mert ez engem is nagyon erdekelne. Sajnos ott tartunk, hogy a csutortoki Marton napi vacsira kifejezetten kertem barataimat ne hozzanak villanyi sztarborasztol szarnmazo portugiesert - ezek hatasara majnem leirtam a fajtat.

Ha ugy alakul kostold meg Herger Ede valamelyik evjaratat - kivancsi lennek a velemenyedre.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.08. 14:50:14

@e_easy: Nem fogok habozni! :)
A tippet pedig köszönöm, elraktároztam.

Valahogy úgy érzem nem kéne, hogy ilyen nagy feladatot jelentsen egy élvezetes (5p környéki)portugiesert kifogni...

e_easy 2010.11.08. 15:22:18

@drbarta: nagyon diplomatikusan fogalmaztal :)

zoli 2010.11.09. 09:13:54

@drbarta: Mayer, Szemes, Kürti minden évben jók. Ami újbort eddig próbáltam, nem túl ígéretes, a Vylyan Bogyólé állítólag vállalható.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.09. 09:47:40

@zoli: Azért egy vallomással mindenképp tartozom: nem mondhatni, hogy lázas munkálatokat végeztem volna az ügyben, hogy megtaláljam az Oportót. :) Szóval nem hiteles a véleményem a piac kínálatának jelentős részére vonatkozva.
Viszont legutóbb, mondjuk épp a Vylyan 09-esét kóstoltam, és bár nem váratam sokat, de mégis jelentősen elmaradt a reményeimtől.(mondjuk te Bogyólét javasoltál)
A tippeket mindenestre köszönöm, valamelyikkel a közeljövőben teszek egy próbát.

e_easy 2010.11.09. 10:49:34

@zoli: bogyolet pont multheten ittam, szerintem teljesen korrekt
süti beállítások módosítása