A Borrajongó

Cava-páros

2013. november 27. 06:00 - ungert (törölt)

Őszintén be kell, hogy valljam, hogy sohasem rajongtam a habzó-pezsgő dolgokért. Bár suhanckorom fénykorából sok, tankpezsgőtől átázott részeg éjszaka rémlik fel, szkepticizmusomat mégsem erre, sokkal inkább az elmúlt évek próbálkozásaira alapozom. A hazai buborékosított borok ritkán jók, valódi pezsgő kevés van; ha van is, legtöbbször izgalommentes. Nyári szomjamat sűrűbben fröccsel, ritkábban proseccóval oltom; úgy látom, hogy utóbbi egészen tisztességes rajongótábort toborozott maga köré itthon is az elmúlt években. A frissen alakult Cava House nevű vállalkozás is ezeket a hullámokat igyekszik meglovagolni katalán habzóboraival. A jelenleg hozzáférhető ötpalackos szortiment a szűkre szabott keretek között is igyekszik a teljes stílusrepertoárt bemutatni a félszáraz rozétól a nullacukros fehérig. A kínálat két szélét megszondázva igyekeztem utánajárni, hogy miről is szól ez a történet.

26112013230.jpg

Can Paixano Rosat Semi Sec

Félszáraz rozé. Felszínes, minden paraméterében a közízléshez igazított bor, ami kommersznek tűnő mivolta ellenére is gond nélkül állja a sarat. Vibráló rubinvörös szín. Illatában cukrozott piros gyümölcsök, és semmi egyéb; tiszta, egyszerű, mint a faék. Kóstolva félédes érzetű, a cukor meghatározó, de még nem gejl. A korty tiszta, rövid, a buborékok jólesően puhák. Gyorsan búcsúzik. Sem komplexitást, sem struktúrát nem tud felmutatni, ellenben ilyen paraméterekkel (az alkohol mindössze 10%) veszettül itatja magát. Szégyen vagy sem, engem kilóra megvett. Tiszta élvezet, de sznobok kerüljék. Sima 4 pont. (2 000Ft)

Berenguer Ramon I El Viejo Brut Nature

Teljesen más stílus. Hozzáadott cukor nélkül készül, ezért gyakorlatilag csontszáraz. Erővel és komplexitással akar meggyőzni, de az előző bor mellett (és nálam egyébként is) képtelen érvényesülni. Illatában élesztő, alma, tavaszi virágok. Vonzó és tiszta, amilyennek lennie kell. Kóstolva teljesen száraz, a buborékok erősek, határozottak, savai élénkek, jó struktúrát adnak a kortynak. Szép kitöltöttség, jó vonalvezetés jellemzi, de sajnos a gyümölcsöket alig érezni, ami miatt kissé lineárisnak hat a struktúra. Több órán keresztül szöszöltem vele, de nem sikerült megfejtenem. 4 pont. (3 500Ft)

A borokat Márkus Tamás, a Cava House egyik tulajdonosa bocsátotta a rendelkezésemre ingyenes mintaként. Köszönet értük.

3 komment
Címkék: spanyol 4 pont cava

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr445657954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.11.27. 08:43:46

A poszt kezdő sorai mintha az én történetem is lenne; soha nem tudtam mit kezdeni ezzel a szegmenssel, egészen addig, míg egy francia ismerősöm nem hozott egy itthon nem kapható champagne-t. Zseniális volt!

Azóta ez az egyik területe a borok világának, ami nagyon érdekel! Az idei Mondovino-n sikerült új etalont találni: Pol Roger Cuvée Vintage 2002. Erőteljes és egyszerre végtelenül elegáns, állócsillag volt, még abban a mezőnyben is.

Úgyhogy mostan nem színes tintákról, hanem ilyen pezsgőkről álmodom...

akov · http://borrajongo.blog.hu 2013.11.27. 09:44:19

@szeretemadragaszarborokat: Majd lesz beszámolóm a Mondovinoról. Nem ismerjük egymást személyesen, de sejtem, ki vagy. :D

A PR 2002 jó volt egyébként, de a bubijai furcsán élénknek/aggresszívnak tűntek. 2008-ban degorzsálták, megkérdeztem. Meglepett!

2013.11.27. 10:04:49

@akov: Vártam már, gondoltam, hogy lesz beszámolód, kommentben alákanyarítom majd, amit tapasztaltam, hátha lesz olyasmi, amit kóstoltam, de neked/nektek kimaradt. Rengetegen voltak magyarok, sokkal többen, mint tavaly, ennek nagyon örültem!

Nekem még új a pezsgős terep, emiatt ismerkedős fázisban vagyunk, így rendezgetem a polcomat, melyik tétel hova kerüljön... Ez most nagyon betalált. Nagyon tetszett egyébként a teljes Pol Roger sor, de erről bővebben majd a Mondovino-s beszámolód alá.
süti beállítások módosítása