A Borrajongó

Fehér április Sopronban - Pfneiszl Cabernet Sauvignon 2017

2020. november 30. 06:00 - furmintfan

Régen ittam már Pfneiszl bort, pedig a korábbi években gyakrabban találkoztam velük a pohárban. A pince kicsit talán a Luka Enikő, Ráspi, Weninger trió árnyékába került, pedig általában kellemes emlékek fűznek a boraikhoz. Egy cabernet sauvignon-nal igyekeztem pótolni az elmaradást.

pfneiszlfeherapriliscabernetsauvignon2017.jpg
A Pfneiszl nővérek - Birgit és Katrin - szeretnek mintegy "alcímként" olyan fantázianeveket adni a boraiknak, amelyek az adott év, évjárat valamilyen emlékezetes eseményére, jellegzetességére utalnak. A cabernet sauvignon-ból készült boruk 2017-es évjárata a "Fehér Április" becenevet kapta, ugyanis 2017. április 20-án reggel a Pfneiszl lányok havazásra ébredtek. Természetesen azonnal elfogta őket az aggodalom, hogy lefagynak a friss hajtások és rügyek, de szerencsére minimális volt a veszteség és szép évjáratnak örülhettek az év végén, én pedig most ennek a gyümölcsét, illetve a gyümölcsből készült bort kóstoltam meg.

Pfneiszl "Fehér Április" Cabernet Sauvignon 2017
Az eleinte picikét zárkózott illatban van egy hűvösebb, fenyőtűre emlékeztető motívum, amit szerintem több bor alapján is lehet Sopronhoz kötni, mellette fekete ribizli, áfonya, pici feketebors, étcsoki, halvány földesség. Közepes testű, jól strukturált bor, tömör maggal és szikár savakkal. A tannin bársonyos érzetű, első nap kicsit úgy éreztem, hogy a korty végén kicsit kilóg és szárít, valamint az alkohol is melegít egy hangyányit, a másnapi visszakóstolásnál ez már nem tűnt fel. A fekete ribizli és áfonya mellett, kíséretként egy kevés aszalt szilva, halványan fenyőtű és boróka, pici balzsamecetkrém és fekete bors érkezik, a bor íze intenzívebb, mint az illata. Összességében kellemes bor, kedveltem. 6p- (3400-4000 Ft - Bor és Más, Monarchia Borok, Winelovers webshop)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr2616295784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása