Nem oly rég, Ferihegyen járva bekukkantottam az új Sky Courtben található Hungaricum Wine & Fine Food boltba. A viszonylag széles spektrumú – bár enyhe csőlátással összeválogatott – borszelekció láttán igen lelkes lettem. Végre, lehet Ferihegyen magyar borokat kapni és majd minden külföldi visz haza pár palackkal! Amint megnéztem az árakat, azonnal tudtam, hogy itt senki nem vesz bort. Vagy ha már egyszer ismeretlenül vett, akkor többet nem teszi. Olyan pofátlanul vannak ugyanis beárazva tök átlagos borok, hogy egy röpke pillanatra nem is kaptam levegőt. Nem tudtam hirtelen megsaccolni, hogy az én gatyám csúszott-e földig, vagy itt valaki tényleg kemény drog hatása alatt árazott.
A képen látható Wunderlich Blue Bird 2007 egy jó-ár értékű hiperes bor, ehhez mérten vicces kis címkéjén hirdeti képzelt identitását: "Fine Wine is Fine Art". Koncentrált, gyümölcsös, tanninos és hordós. Minden megvan benne, amiért az ilyen borokat keresik. Az Intersparban hosszú idő óta 2.200Ft körül lehet hozzájutni, éppen most a GRoby 1.090Ft-ért méri. Mire a bor Ferihegyre ér, rámegy a sok KÖFA, meg a TEHÓ, meg sok a bérlet is, meg az autó se kicsi és a bor ára hirtelen 11.290Ft-ra (47,0 EUR) tör!
Az üzemeltető Hungaricum Wine & Fine Food Kft-ről és magáról a boltról nagyon kevés információ érhető el. A like-mentes, sivatagként porzó Facebook oldalon kívül egy HVG-ben megjelent, a Malév csődjének hatásaival foglalkozó cikket találtam. Ebben a vállalkozás ügyvezetője, Kerényi Árpád az üzleti tervben megálmodott forgalom alulteljesítéséről kesereg. Úgy tűnik, a bevétel rohamos csökkenésére sokkal egyszerűbb külső okokat keresgélni, mint a kereskedelmi etika területén nézelődni. Pedig, ha a repülőtereken Párizsban, Madridban vagy Amszterdamban lehet elfogadható áron borokat vásárolni, akkor miért éppen Budapesten kell ilyen alpári módon a fogyasztót átverni?