A Borrajongó

Tegnap ittam - Bodegas Abanico Las Colinas del Ebro 2017 (Lidl)

2019. március 22. 05:00 - furmintfan

Adásunkat megszakítjuk, írhatnám, ugyanis eredetileg nem erről a borról terveztem írni, de az a helyzet, hogy éppen ibériai tematikus hét van a Lidl-ben, a chorizo-k, sonkák, olívabogyók, churros-ok mellett ilyenkor jóárasított spanyol borokba is könnyű belefutni az üzletlánc polcain, tehát most ennek a posztnak van aktualitása. Én is leemeltem két üveget, az egyik egy monastrell (Bodegas Volver Eje 2017), azt még inkább félretettem, a másik pedig a képen látható palack, amely viszont nem úszta meg a vásárlást követő hirtelen halált.

bodegasabanicolascolinasdelebro2017.jpg

Bodegas Abanico De Haan Altes Selection Las Colinas del Ebro Garnatxa Negra - Syrah 2017
A Bodegas Abanico egy Spanyolország és Argentína több borvidékén tevékenykedő óriásborászat. Az ibériai hét keretében egy Terra Alta-ról származó házasítás került a Lidl polcaira, garnacha-ból avagy garnatxa-ból és syrah-ból házasítva. A bor a spanyol polgárháború legvéresebb csatájának, vagy inkább csatasorozatának állít emléket, amely közel 4 hónapig zajlott 1938 júliusától novemberéig az Ebro alsó folyásának két területén, amelyek közül az egyik a mai Terra Alta DO területére esik. A szőlő kb. 380 méter magasan, agyagos, mészben gazdag talajon termő syrah (60%) és garnacha (40%) tőkékről érkezik. A préslé felhasználásával készült bor mindössze 2 hónapig érlelődött francia hordókban a gyümölcsösség megőrzése és ezzel párhuzamosan egy kis komplexitás-fokozás érdekében. A bor szintetikus dugóval zárva került a palackba.
Az illat érett, délies vonalat képvisel, de a lekvárosságot elkerüli, érett erdei gyümölcsök, szeder, áfonya, málna viszik a prímet, a rövid hordós érlelésnek és a bor fiatal korának megfelelő arányban érvényesülő vaníliás, szegfűszeges, édesfűszeres aláfestéssel, halványan a syrah borsos karakteréből is érezni valamennyit. A közepesnél talán valamivel könnyebb test mellett az alkohol érezhetően magas (14,5%), de ezen nem is kell meglepődni. A tannin nem tör főszerepre, mennyiségre relatíve kevés, poros állagú, finoman masszíroz, a savakat az első kortyban szinte lágynak is éreztem, de utána elég markánsan észrevétetik magukat, bár egy gyors támadás után a finisre lelohadnak. A bor íze összhangban van az illatával: jönnek az érett fekete bogyós gyümölcsök és a fűszerek a háttérben, még meggyet és egy kis étcsokit kapunk ráadásként. Fiatalon is fogyasztható bort kaptam, elérhető áron. 5p (1300 Ft - Lidl)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr4614705530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XII.Hadosztály 2019.06.01. 09:07:52

A minap belefutottam. A címke ismerős volt, de a cikkre nem emlékeztem. Megvettem, megittam, és ma megveszem a maradék pár palackot, ha már leakciózták egy ezresre. Megint egy olyan spanyol, ami kapcsán nekikeseredek, hogy nekünk miért nincs tucatnyi ilyen alapborunk? Mert ez nem több annál, de annak viszont nagyon tisztességes.
(20-30 perc szellő kifejezetten jót tett neki, ha valaki ezek után bont majd egyet)
süti beállítások módosítása