A Borrajongó

Tegnap ittam: Matua Marlborough Pinot Noir 2013

2014. december 13. 06:00 - drbarta

Új-Zéland, Marlborough. Jellegzetes és vonzó pinot-illat. Érett cseresznye, málna, pici sáfrányos fűszeresség, leheletnyi virágosság, nagyon diszkrét füstös-toastos fahatás. Szájban közepes testű, ízében viszont kifogástalanul telt. Harapnivaló, lágy, ugyanakkor lédús piros bogyós gyümölcsösség, tiszta, szinte áttetsző, finoman krémes konzisztencia. Tannin nincs sok, savai is kerekek, de épp annyira átjárják az egész kortyot, hogy élettel teli is legyen a zamatossága. Egyébként olyan közepes súlyú, hosszúságú anyag, de egy pillanatig nem kéne, hogy nagyobb legyen. Félelmetesen itatja magát és ami még több, besétálhatok akármelyik BT-be és vehetek elérhető áron egy ízig-vérig igazi pinot-t, ha épp arra vágyok. 6 pont. Bortársaság, 4750 Ft. A kép is az oldalukról származik.

matua_pinot_noir_2013_n.jpg

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr886978799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szeretemadragaszarborokat (törölt) 2014.12.13. 08:41:11

Köszi a posztot, épp' ezzel a borral szemeztem tegnap! :D Az új évjárat sauvignonját is kóstoltad, esetleg?

furmintfan · http://borrajongo.blog.hu/ 2014.12.13. 08:55:18

Köszi a beszámolót, én is mostanában vettem egy palackkal, ezek szerint jó döntés volt. :)
@szeretemadragaszarborokat: Azt hallottam, hogy a 2013-as jobb volt, de én még nem kóstoltam.

Kopáncs 2014.12.13. 16:34:38

Akkor azt hiszem én is jól döntöttem, múlt héten szereztem be egy palackkal. :) Szerintem már nem sokáig lesz kapható BT-ben.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2014.12.13. 20:45:31

@szeretemadragaszarborokat: Ma azt is felpukkantottam. Az is nagyon itatja magát, tiszta és zamatos, bár talán egy picit egyszerűbb és rövidebb a pinotnál. Egyébként jellegzetes sauvignon, hálistennek inkább a bodzás-licsis-limeos-mentás vonalra gyúrva, mint vágott fűre, vagy épp macskapisire.

szeretemadragaszarborokat (törölt) 2014.12.14. 09:44:08

@furmintfan: @drbarta: Köszi a válaszokat! Szerettem a '13-ast, és az új évjárat se zsákutca, de azt hiszem, most mégis inkább a pinot lesz a nyerő.

kunci · http://www.borfoldrajz.blogspot.hu/ 2014.12.16. 17:32:39

Én most kaptam egyet a 2014-es Sauvignon blancból. Mintha egy kicsit túlzott savai lennének, de azért szép robbanékony gyümölcsös bor. Tipikus új zélandi!

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2014.12.17. 06:21:01

@kunci: Nekem egyáltalán nem tűntek a savak túlzóknak. Kerek bor volt így ahogy van, kevesebb savval már kifejezetten lapos lenne.
süti beállítások módosítása