A Borrajongó

Néhány vörösbor szombatról

2013. november 28. 06:00 - ungert (törölt)

A hétvégére ütemezett kóstolósorunk elég vegyesre sikerült, hiszen két bikavér mellé egy (majdnem) fajtatiszta újvilági és egy syrah-t csak nyomokban tartalmazó klasszikus villányi került, a felvezetőként bontott Beaujolais pedig csak fokozta a tematika tematikátlanságát. Előbbi konkrétan elvitte a műsort, utóbbi pedig kissé méltatlan módon, de remekül szolgált kóstolási orrtisztítóként; ez a fajta direkt gyümölcsösség ugyanis meglepően remek iránytűnek bizonyult az érlelési jegyekkel és erős hordóhatással kikövezett úton.

asd.jpg

Louis-Jadot Beaujolais-Villages Primeur 2013

Tiszta, élénkpiros szín. Illatában sztenderd piros gyümölcsök, málna, eper, és rengeteg cseresznye. Kár a háttérben feltűnő, banán alapú tutti-fruttiért. Kóstolva kifejezetten vékony, cserébe kizárólag a gyümölcsökről szól. Nincs értelme ívről és struktúráról beszélni, mert az nincs. Direkt élvezet elejétől végéig. A kortyvégi savanya megbocsájtható. Én értem és megértem a bozsolé lényegét és célját, de azért háromezer forint meglehetősen sok egy alkoholos gyümölcsléért. Gyenge 4 pont. (3 000Ft)

 Sauska Cuvée 7 Villány 2008

Mindössze tíz százaléka syrah, egyébként klasszikus bordói házasítás. Nagyon mély, feketébe hajló szín. Illatában aszalt szilva, túlérett erdei gyümölcsök és persze rengeteg, kiváló minőségű hordó. A korty nagysága ellenére is kényelmes, a tannin sok, de puha érzetű, sav maradt benne bőven, gyümölcsei hosszan tartanak. Rendezett, kiváló struktúrájú bor hosszú, tiszta utóízzel. Izgalmas, rétegzett, minden paraméterében hatalmas. Egyetlen hibája a magas alkohol; általánosságban kellemesen melegít, de néha sajnos csíp is. Nem hiszem, hogy valaha is integrálni fogja. Azért a stabil 7 pont megvan. (7 000Ft)

 Montes Alpha Syrah 2010

90% syrah, 7% cabernet sauvignon, 3% viognier. Klasszikus, közhelyes újvilági; érezni, hogy sablon alapján, vonalzóval készült, és ez elég sokat levon az élvezeti értékéből. Illatában hordó, ami első közelítésre még elegánsnak is mondható: bútorlakk, bőr, rengeteg dohány. Pár perc pörgetéssel némi lekváros gyümölcsösség is előcsalogatható belőle, de nem erről szól elsősorban a dolog. Kóstolva arányos, jó egyensúlyt tart, a tannin a közepesnél több, savai ugyan kissé lusták, de a tizenötös alkohol gond nélkül elveszik benne. Korrektül vizsgázik, de hol van az egyediség? 6 pont. (4 700Ft)

 St. Andrea Áldás 2011

Északi mivolta ellenére vakon kóstolva gond nélkül olvadt bele a sorba. Illatában fűszerek, pici bőrösség, cseresznye, erdei gyümölcsök. Gyümölcsei frissek, érettek, de tisztes távolságot tartanak a lekváros vonaltól. A hordó itt a legkevésbé meghatározó az összes bor közül. Kóstolva élénk, vibrál; gazdagon savas, így a tannin szinte észrevétlen. Jó arányok, feszes struktúra, remek kitöltöttség jellemzi. Másnap kóstolva kissé felerősödtek a zöldes jegyek, de értékeiből mit sem veszített. 7 pont. (3 300Ft)

Takler Bikavér Reserve 2008

A sor egyetlen csalódása. Illatában bőrösség, kilógó alkohol, integrálatlan fa, Montes-szerű öregbútoros jegyek. Gyümölcs kezdetben sehol, szellőzve némi piros bogyós feltűnik, de nem válik meghatározóvá. Kóstolva üres, a hordón kívül nem sok izgalmat rejteget. Tannin van bőven, az alkohol sem modoros, de a termőhelyről és a frissességről nem tesz tanúbizonyságot. Ebben a kontextusban kifejezetten vékonynak hat, gyorsan is búcsúzik. Hol az erő, hol a karakter? Nem képes felnőni a feladathoz, azt meg pláne nem értem, hogy ilyen paraméterekkel hogyan lett csúcsbor a Pannon Bormustrán. 5 pont. (4 000Ft)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr175655596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2013.11.28. 08:47:53

A pontokkal (+/- 1 pontos tartományon belül) és a leírásokkal egyetértek, annyit tennék még hozzá, hogy az egyetlen tétel, ami nemcsak jó volt, hanem fogyasztása igazán örömet is szerzett, nekem az Áldás volt.

furmintfan · http://borrajongo.blog.hu/ 2013.11.29. 07:18:06

Az Áldást én is kóstoltam a hétvégén, valóban remek formában van.
A Montesről hasznos volt olvasni, pont mostanában akartam rárepülni egy palackra.

emoss 2013.11.29. 14:48:15

A Taklerrel abszolút nem értek egyet. Nemrég tartottunk a srácokkal egy bikavér kóstolót akkor nekünk nagyon bejött, nem volt üres nem volt gyenge sőt, nagyon is karakteres, férfias tételnek hatott. Erős középmezőny véleményem szerint és kifejezetten jó ár-érték arány.

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2013.11.29. 14:55:44

@emoss: Igen, nekem is te ajánlottad, meg máshonnan is halottam róla jókat azért rendeltem. Az az igazság, hogy nálam elérte a 6 pontot, de szerintem is karcsú volt ez a bor. Érdekes, hogy Takleréknak pont a nagy testet és alkoholt szokás felróni de itt pont az ellenkezője történt. Elég tüzes volt, rendes savakkal ami szerintem dukál egy jó bikavérhez, de az Áldás nekem(ünk) sokkal komplexebbek tűnt.

emoss 2013.11.29. 15:09:59

@rszabi: kiegészíteném még annyival h nekem valahogy furának hat a sorrend is, egy bozsolé után S 7es cuvée utána syrah és a vége a bikavér? Sajnálom h nem volt meg az az érzés mint nálunk a Taklerrel kapcsolatban.

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2013.11.29. 16:26:54

@emoss: A bozsolé belövő volt, nem volt a sorba rakva. A koncepció az volt, hogy olyan házasításokat akartunk összehasonlítani, amiben van valamennyi syrah. A végén meg hozzácsapódott a Montes is. Én utána még többször is visszakóstoltam mindent 2 napon keresztül, a 2 bikavért együtt többször is.
Nálatok mi volt a sorban a Takler mellett?

emoss 2013.11.29. 16:44:00

Ja, akkor nekem nem jott at :-) Csak bikaverek voltak, emigyen: Bolyki '11, Bősz Adrian '09, Thummerer '09 (a vegere a 6os Superiort szerettem volna, erdekes lett volna a ket Thummerert megnezni egymas mellett de nem volt tobb BT-ban sem), Takler Reserve '08, St.Andrea Hangacs Sup. '09.
süti beállítások módosítása