A Borrajongó

Teszkó fájneszt II.

2012. április 02. 06:00 - drbarta

Én is bepróbálkoztam egy kis Tesco Finest-kóstolással. Lehet meggyőztek a múltkori kommentek. Korrekt, olcsóbban hozzáférhető szövetkezeti borok, Master of Wine-ok éles szeme kiszűri közülük a leginkább érdemeseket, a Tesco nagy mennyiségben vásárol belőlük, így különösen remek áron utazhatja körbe a világot a hipermarketbe betévedő vásárló. Hmm, akár kisülhet is ebből valami.

Ugyan ezer forintos burgundi pinot-t nem mertem bevállalni, de arra gondoltam, ha olyat választok, amelyik majdnem annyiba kerül így Tescosan is, mint egyébként,talán bukkanhatok valami komolyabb anyagra kissé jutányosabb áron.

Egy Champagne-t és egy Chateauneuf du Pape-ot vettem magamhoz:

Union Champagne (Avize) : Premier cru Champagne Brut NV. (Tesco Finest)

Briós, kétszersült, pörkölt maláta, kakaó. Tényleg szép illat. Kitöltve nagyon intenzív buborékozás fogad, sebaj én ilyenkor mindig rázok egyet a poháron :). Közepes test, telt ízek. Kortalan, érlelt, autolitikus aromák, győri édes keksz, omlósabb teasütemények, krémesség. Finom, jellegzetes, elég komplex. Alig közepes hosszúságú lecsengés. Jó arányok, de kicsit lágyabb vonalak, ami ugyan egyáltalán nem rontja a fogyaszthatóságot, de azért precíz cizelláltságtól messze van:) Az akciós árért nagyon rendben van. Szűk 6 pont.  (6900 Ft-ról leértékelve 4900-ra)

A másnapi maradék ziláltabb arcát mutatta. Zavarosabb aromák, savanyább utóíz. Ugyan elfogyott így is, de az első napi értékelés már egyáltalán nem állja meg a helyét. Szerepel is a hátulján, hogy 2 órán belül fogyasszuk el a megnyitott palackot. Mi lehet az oka?

Les Caves St. Pierre: Chateauneuf du Pape 2010 (Tesco Finest)

Egyszerű, primer hangulatú illat. Kékszőlős, vajkaramellás illatok. Inkább asszociálnék portugieserre, mint chateauneuf-re. Később kis szegfűszeges fűszeresség próbál többletet csempészni bele. Közepesen telt korty. Közepesen telt ízek. A világa most is igen egyszerű, kékszőlős, jó értelembe vetten asztaliborosan primer, az attack-nak van is tisztességes koncentrációja. Nehéz megmondani mennyi a tannin, tán jó közepes, piha-puha, lágy, egyáltalán nem zavar, viszont mintha nem is venne részt a szerkezet vázában. Mintha nem adna textúrát se. A savak is teljesen észrevétlenek. A kortyközépre semmiféle erő, mélység nem érkezik, az alig közepes hosszúságú ízek lecsöngenek, az utóíz tisztán őrzi a kiváló egyensúly emlékét. Nehéz belekötni, jó iszogatni magában is, feltehetőleg kajához is, csak minek… A negatív hangsúlyú fricska ellenére, ami az egyéniség hiányának szól, azért nem rossz. A tisztaság, egyensúly és koncentráció díjazandó, 5 pont minden további nélkül jár neki. Valószínűleg semmi bajom nem is lenne, ha egy 6-8 euros  Cotes du Rhone lenne. Bizonyára megtévesztett a súlyos, dombornyomott, Chateauneuf-címeres üveg, ugyanis ami benne volt, az hírből nem adott CdP- feelinget.  (4300 Ft)

Másnap a maradék csúnyán összeesett. Az alkotók összekuszálódtak, mindene kilógott. Az üveg fele így lefolyóba került.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr144347318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2012.04.02. 09:47:57

Igazán jó cikk, ráadásul nagyon hasznos is, mert én is álldogáltam a Tescoban a polc előtt és erősen gondolkoztam ezen a CdP-n.
De megint az a helyzet hogy inkább költsek kicsi többet, mint kevesebbet - feleslegesen -mert a várt élmény elmarad.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2012.04.02. 10:24:38

@rszabi: Köszi! Hát igen, általában ezzel én is így vagyok.

ZádorE 2013.09.11. 20:32:55

Igen, én meg is vettem (többszöri leárazás után 1925 Ft-ért) és mivel tartottam tőle, hogy ennyiért esetleg puttyadt lesz, főzéshez is előkészültem. Vörösborban párolt csabai kolbászt gondoltam (ez oliva olajon futtatott hagymán készül, egyfajta "tapas"). A bort mindig megkóstolom főzés előtt, azóta amióta egy Solt meleghegyi 1995-ös zöldveltelinit akartam felhasználni, egy Ferencváros - Bajnokok bora feliratú félliteres üvegből anno 2008-ban, de úgy alakult, hogy az említett bor utolsó cseppjét is kénytelen voltam elfogyasztani, mert olyan pazarul izlett! Szóval a "Selected by Tesco" tényleg olyasmi volt, mint ahogy DrBarta leírta, amit neki nagyon köszönök, bár nem is ezért írok. Hanem azért, mert a tapas nem lett jó. Pedig az egy kiskunsági közepes borral (2.5 dl kell bele) is finom. Kénytelen voltam az anyukám kertjében termett vastaghúsú paradicsommal feljavítani, attól természetes ízeket kapott. A feleségem már semmit sem vett észre, (így a vak komondorunk is fekve maradt). Egy decit azért eltettem másnapra, hogy tényleg össze esik-e. Szerintem biztos.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2013.09.12. 10:07:06

@ZádorE: Üdv az oldalon, köszönöm a hozzászólást így másfél év távlatából is :)
1925 Ft már elfogadható ár ezért a borért, emlékeim szerint 5 ezer Ft felett is volt ez, én se a csúcsáron vettem még annó :)
Gasztro témában nem vagyok túl tájékozott, de valóban meglepő, ha főzésre nem tudott nyújtani egy minimumot se...
süti beállítások módosítása