A Borrajongó

Villa Tolnay: Grüner Veltliner 2009

2012. szeptember 14. 06:00 - drbarta

Tömény illat, tejszín-krémmel, mézességgel, édes fűszerekkel, diszkrét palackbukéval. Közepesnél vastagabb korty. Telt ízek, főleg tejszínes-fűszeres vonalon mozog akár az illat. Krémes konzisztencia, sima felszínek. A kortyközépre egyenletesen csökkenő intenzitások, de arányosan kitöltött végig. Közepes tömörség, közepesen, vagy attól picit hosszabb lecsengés. Nem túl magas, inkább szélesebb, barátságosabb savak, de abszolút elegendőek az egyensúlyhoz.  Nem hasonlít az osztrák veltelinikhez, kicsit nehézkesebb, kevésbé színes, de kerek és finom így is. Nem túl komplex, de árkategóriájában (2 ezer HUF) meglepően gazdag bort kapunk. 5 és fél, 6 pont határán járunk, talán el is éri ez utóbbit. (85-86)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr154776220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

117 2012.09.14. 09:35:47

Volt szerencsém ehhez a borhoz, és azt tapasztaltam, hogy alkohol-hangsúlyos volt és bántóan kilógtak a hordós jegyek is. Olyannyira, hogy már-már hibásnak értékeltem. Megpróbáltuk hát fröccsnek, de nem lett jobb, csak több.

Lehet, hogy csak én nyúltam mellé. (Bár a rizlinggel is így jártam).

A legtöbb helyen egyébként 1300 és 1600 Ft között láttam az utóbbi időben. Így ha jó, akkor annyiért nagyon megéri.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2012.09.14. 10:28:37

@117: Én még a tavalyi szegedi borfeszten kóstoltam korábban, és akkor egyáltalán nem tetszett (ellentétben a 08-as rajnaival).

Igazából nem is tudom mi vett rá, hogy vegyek belőle ennek ellenére, meg is bántam, hónapok óta kerülgettem, és mindig mást választottam helyette kinyitni.

Viszont, mint fenn látszik is, most nem volt vele gondom.
Volt benne hordó rendesen, de volt azon túlmutató fűszeresség is. Az alkohollal nem volt bajom, kerek, összecsiszolódott bort ittam, szerkezetileg is kellő tartalommal.

Félreértés ne essék, nem a stílusom ez a bor, de szerintem rendben van.

117 2012.09.14. 13:24:28

@drbarta: Én áprilisban kóstoltam, lehet, hogy azóta érett, vagy az én példányom volt más, és ha tart még az 1300,- Ft-os akció, akkor elgondolkodom. :-)
süti beállítások módosítása