A Borrajongó

Советское игристое: A nyolcadik magyar csoda

2014. február 06. 06:00 - akov

Kevés olyan téma van, amely képes egyetlen nap alatt ronggyá csépelődni. A Szovjetszkoje Igrisztoje története bizony ilyen. A szaporafosást is megszégyenítő sebességgel tört utat a sajtón, hogy a magyarított "szovjet" pezsgő előállítója, az izsáki székhelyű Royalsekt Zrt. méretes GVH büntetést kapott. A Versenyhivatal szerint a Royalsekt hamis marketinggel tévesztette meg a fogyasztókat, apellálva a Szovjetszkoje Igrisztoje pezsgő államszocializmusban gyökerező népszerűségére. Az alföldi vállalkozás ugyanis minden erejével azon volt, hogy a fogyasztókkal elhitesse: az olcsó palackokba töltött alföldi itallal a Szovjetunió lehelete tért vissza. Természetesen a dolognak itt még nem volt vége, hiszen a bűnösnek kikiáltott Royalsekt nem hagyhatta annyiban. Jócskán überelve a Varga-féle "marketing osztály" apokaliptikus sajtóközleményeit, a pezsgőgyár ellenkampánya pillanatok alatt mozgásba lendült, hogy védelmébe vegye a magyar csodát, avagy a szovjet mértéket.

szovi1.jpg

Arról azonban, hogy ez a bizonyos Szovjetszkoje Igrisztoje milyen, senki sem cikkezett. Kiváló-e avagy szimplán ihatatlan? Csak a Dívány nem volt rest, hiszen Szilvesztert megelőző pezsgőmustrájukon szovjet-magyar barátunkat is terítékre vették. A műanyagpohárból celebrált kóstolón – ne legyenek kétségeink, Magyarország-borország büszke lakói a Honfoglalás óta így fogyasztják a pezsgőt – aztán főszereplőnk olyan neveket utasított maga mögé, mint a transzfer eljárással készülő Hungária Extra Dry, de még a Martini Brut-vel is simán lépést tartott!

A Royalsekt közleményeiből, majd a Mandiner nyomozásaiból (ld. hivatkozások a cikk alatt) nagyon sok információ kiderül. Tessenek mazsolázgatni. A legérdekesebb talán az a technológia, amelyet az "orosz pezsgőgyártás" fogalma mögé kell képzelni. A sötét oldal szerint, olyan, hogy orosz pezsgőgyártás, csak a mesében létezik. A Royalsekt viszont egy Lenin-díjas gyártástechnológiára hivatkozik. Ennek lényege röviden, hogy a must folyamatosan ömlik balról, megy rá a fajélesztő, a plusz széndioxid és egyéb matéria, majd a cucc pár tartályon át megérkezik jobbra, közvetlenül az üveg szájába. Ennyi, az egész. Olcsó, komplikációktól mentes és a gyártósort egész évben le sem kell állítani.

A Royalsekttel való egyetlen találkozásom végül is jól sikerült, hiszen az agyonreklámozott, díjnyertes Szent István pezsgőjüknek nem volt különösebb baja. Most voltam oly szerencsés, hogy Karácsony szent ünnepe alkalmából szert tehettem a csodára, pontosabban a szovjet-szortiment egyik, pinkben játszó darabjára.

Szovjetszkoje Igrisztoje Félszáraz Rosé Pezsgő NV

„A pezsgőgyártás technológiai előírásai alapján és állandó ellenőrzés mellett gyártott termékünk ötvözi az évtizedek óta kedvelt hagyományos ízeket és a minőséget.” – zengi a „mirekellgondolni” hátcímke.

szovi2.jpg

Gagyi kapszula és műanyag dugó. A pohárba kitöltve undorító illat fogad, káposztával, áporodott, használt zoknira és olcsó mustsűrítményre emlékeztető szaggal. Egyik gonosz kóstolótársunk megjegyzi, "WC-kefével mosták ki a tartályt". Az ízében a rendkívüli hígság a gyümölcsösség távoli emlékével és az olcsó szlovák cukor gazdagságával versenyzik. Lecsengés nincsen, ha csak nem a mustsűrítmények töttyedt-löttyedt gyümölcseire emlékeztető valamit nem hívjuk annak. 11%. 699-749Ft. 1p (Lidl, Tesco és más hipermarketek)

Hamis marketinggel felpörgetett olcsó termék, ezt értem, hisz nincs új a nap alatt. De hogy néhány féleszű, kivénhedt elvtárson túl még valakinek hívószó a Szovjetunió, no, azt már jóval nehezebb feldolgoznom.

Hivatkozások:

Megtéveszti a fogyasztókat a Советское игристое

Royalsekt: Ez orosz pezsgő, csak Magyarországon gyártják

Így készül a Royalsekt orosz pezsgője

Wine Terroirs: Soviet Champage History

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr765792845

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csoda? Aligha, ennyi ember nem tévedhet. 2014.02.09. 11:13:01

A Szovjetszkoje pezsgő ne lenne legalább olyan minőségű, vagy jobb, mint az üzletek polcain található pezsgők 80%-a? Bármikor össze lehet kóstolni.

Trackback: Szovjetszkoje, a nyolcadik magyar csoda 2014.02.06. 07:39:03

A pohárba kitöltve undorító illat fogad, káposztával, áporodott, használt zoknira és olcsó mustsűrítményre emlékeztető szaggal.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.02.06. 06:23:05

Akkor most nem értem: megvennéd újra? :D

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.06. 08:40:29

@szeretemadragaszarborokat: termeszetesen. Minden alkalommal tele a kocsi, amikor a teszkoban 'vásálok.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.02.06. 09:23:30

Apám egyszer vásárolt akcióban egy Gála nevezetű valamit (250 Ft, kb. 10 éve).
Ez simán versenyképes lehet vele. :)

Dívány: talán az a hely, ahol a szimpla butaság-tájékozatlanság a nyilvánvaló korrupcióval párosul. Minden héten megörvendeztetik a 3 millió Győzikesó-néző országát 1 újabb mulatságos "termékteszttel".

zoli 2014.02.06. 09:26:03

Mondjuk azt én sem értem, miért most szúrt szemet ez a cucc, mikor tudtommal a rendszerváltás óta folyamatosan készül?
Ami számomra meglepőpp, hogy tudtommal a Szt. István pezsgőcsalád és az igrisztoje ugyanazzal a módszerrel készül, kizárólag az expediciós likőr más és míg az előbbi renben van (én csak a szárazat mertem megkóstolni), ez meg valóban pocsék. Van arany sárfehér pezsgőjük is 8-900ért, szerintem kifejezetten jó vételnek számít.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.06. 09:55:28

Mennyiségi szemléletű, mindenféle szeszidentitástól mentes suhanckoromból (~16) még rémlik, hogy ennek a hulladéknak az édes változata egészen iható volt energiaitallal. : D

Amúgy nem az a döbbenet, hogy a Szovjetunió hívószó, hanem az, hogy ezen hívószó védjegye alatt egy minősíthetetlen terméket árulnak. És van rá kereslet.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.06. 10:54:33

@Hepci: A Gálával az a helyzet, hogy az is egy gagyi ital, de tiszta, gyümölcsös illata van. Híg és olcsón cukros, nem kérdés.

@zoli: Én sem értem, ha már a korrekt szintig eljutottak, minek csinálnak borzalmat? Ha nem hazudnak, akkor ez a pezsgő ezzel az un. orosz technológiával készül. De fogalmam sincsen, a Szent István így erjed-e vagy sem.

bukovics 2014.02.06. 14:25:20

@akov: A versenyhivatalnak (és a Mandinernek) eljuttatott Royalsekt-állásfoglalás két technológia között tesz különbséget. Az egyik a "szakaszos pezsgőkészítési technológia", amit a tankpezsgőknél használ a cég - így a Szent István esetében is -, míg a másik az ún. folyamatos technológia, amit a Szovjetszkoje esetében alkalmaz a Royalsekt.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2014.02.06. 16:48:19

@akov: nagyszerűen megírt anyag! :-)

@szeretemadragaszarborokat: :-D

@Hepci: én a D tejföltesztjén akadtam ki, de nem annyira, mint a család idősebb hölgytagjai, akik még annakidején, az iparosítás előtti korszakban is kóstoltak IGAZI tejfölt. őket borogatni kellett.:-)

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.06. 18:56:31

@bukovics: igen, erre gondoltam, kosz. Eg es fold a ket bor, szoval el kell terjen a techno mogotte.

hegyaljai 2014.02.06. 22:58:25

Ez a pezsgő a hiánygazdaságban jött létre, és a piaci versenyben a minőségben lemaradt. Ettől függetlenül aki a pezsgőről ír véleményt, az nekem ne beszéljen "transzfer" eljárásról, mert az "transzvázé (méthode transvasée)"

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.06. 23:00:46

@hegyaljai: Értem én, de ma nem hiánygazdaság van, ergo igazodjon a termék. Milyen frankó lenne, ha még ma is lyukas cipőben járnánk a sztálingrádi falak között, ugye.

Én ugy tudom, hogy a magyar szakirodalom transzfer eljárásnak hívja, ami helyén is való talán. Hacsak nem az idegen kifejezés magyar írásmódján akadsz fent.

Tóth-Ferenc (törölt) 2014.02.07. 11:07:23

@akov: "ma nem hiánygazdaság van, ergo igazodjon a termék"
Dehát pont azt csinálja :)

loading 2014.02.07. 13:06:56

@akov: Szerintem nem hamis marketing. Hiszen vagy 30 éve nálunk gyártják. És a címkén is szerepel, hogy magyar termék. Szerintem a konkurencia dobta fel őket.

Szent István az jó. És 670Ft/palack áron sokkal jobb vétel sok-sok gyöngyöző-, habzó- vagy csendes bornál.
Eredetileg a Halasi ÁG Tajói kombinátja készítette. Emlékszem egyszer kaptunk egy kartonnal 8 nappal a palackozás után. Az remek volt.
Egyébként múlt pénteken a szegedi Metroban a száraz verzióból (Szent István) egy kartonnal se volt már.

Royalsekt 2014.02.07. 21:44:51

@akov: Kedves Blogger!

Örömmel olvastam véleményét, a címadás nagyon találó, mert a Szovjetszkoje Igrisztoje pezsgő lehetne akár Magyarország nyolcadik csodája is, hiszen a 80-as évek óta rengeteg viszontagságot megélt márka, átvészelte a rendszerváltást majd a privatizációt, hosszú évtizedeken át az Izsáki pezsgőgyár legstabilabb márkája volt.

Az izsáki gyár korábbi vezetői nem láttak benne fantáziát és helyette inkább új termékeket fejlesztettek, más brandet építettek, azonban 4 évvel ezelőtt az üzem jelenlegi tulajdonosai szívós izsáki emberek lévén, pont ebbe a pezsgőbe találták meg azt a potenciált, amivel át lehet rendezni egy kicsit a pezsgőpiacot, ehhez nem kellet más mint egy régről ismert már-már elfeledett márka, megfizethető ár és ennek arányában jó minőség, meg persze egy kis reklám.

Hogy sikerült-e? Erre a legbeszédesebb válasz a versenyhivatali bírság, ha a Szovjetszkoje pezsgő megmaradt volna annál a pár ezer palackos éves mennyiségnél mint amit 4 évvel ezelőtt eladtak belőle a kutyát nem érdekelné a történet, viszont ebből a pezsgőből 2013-ba több mint 2 millió palackot adtunk el...

Csoda? Aligha, ennyi ember nem tévedhet.

A Szovjetszkoje pezsgő ne lenne legalább olyan minőségű vagy jobb mint az üzletek polcain található pezsgők 80 %?

Bármikor össze lehet kóstolni.

Valakinek nem ízlik? Ez azt hiszem ízlés kérdése, ami mint tudjuk szubjektív.

Valaki többre vágyik? Kóstolja meg a Szent István pezsgőinket, amelyek valóban más szőlőből és más technológiával készülnek ennek megfelelően érezhető a különbség a két márka között.

Üdvözlettel:

Fórián Szabó Róbert
Royalsekt Zrt.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.07. 22:45:27

Azért a minőséget és ezt a pezsgőt egy lapon említeni önmagában durva tárgyi tévedés véleményem szerint.

Tóth-Ferenc (törölt) 2014.02.08. 08:33:50

@Royalsekt: Csak a billentyűzetet koptatod...az itteni szakértők akkor is jobban tudják :)
Ismerjük a mondást: aki tudja, csinálja, aki nem tudja...(hogy is van?)...blogol? :)

Részemről további sok sikert és még több millió eladott palackot kívánok.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.08. 10:35:57

@Royalsekt: Tisztelt Fórián Szabó Róbert!

Nagyon köszönöm pozitív és informatív hosszászólását. 2 millió palack elképesztően sok. Természetesen nagyon örülök annak, ha egy vállalkozás - legyen új vagy támasszon fel valami régit - jól működik, munkát ad az embereknek és adóbevételt generál. Ez mindenképpen értékelendő dolog. Lehet tudni azt, hogy a Szent István termékvonalból mennyit adnak el? Nagyon kíváncsi lennék rá.

A fenti cikkben leírt Szovjetszkoje pezsgővel az a gondom, hogy egyértelműen illat és ízhibás. Ennek egyik oka a redukció (káposztás jegyek), a többi bármi lehet. Egy technológiailag tiszta, gyümölcsös, CO2-vel telített tankpezsgőt meg tudok inni, nincsen ilyen gondom. A Szovjetszkoje pezsgőt sajnos nem tudtam (többedmagammal) elfogyasztani. Valóban érdekes lenne összekóstolni ezeket a pezsgőket a hasonló árkategóriás italokkal. Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy a fenti tétel, a fenti formájában nem versenyképes egy Törley Gálával. Az sem nekem való, de technológiailag tiszta.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.08. 10:39:09

@Tóth-Ferenc: Kedves Ferenc! Nem tudtam mi hiányzott eleddig kis blogunkról. Most megtudtam. Hozzá kellett ehhez is szólnod, mi, mert alföldi vagy?

Régóta követem a hozzászólásaid. Bortermelő ellenére hozzászólásaiddal - ld. Művelt Alkolista, Bor az Istenek ajándéka, stb. - nap mint nap demonstrálod a szőlőhöz és a borhoz való hozzá nem értésedet és dilettantizmusodat. Idézhetnék tőled száz és száz hozzászólást.

dagadtos 2014.02.08. 12:54:35

@akov: reméljük a roppant hozzáértésével egész életében ilyeneket iszik.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.08. 13:46:38

Tóth Ferenc hiányzott innen! Végre rájöttem.

Tóth-Ferenc (törölt) 2014.02.08. 14:06:03

De be vannak sértődve a finom úriemberek! (hihi)

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.08. 14:39:00

@Tóth-Ferenc: ohó, dehogy, csak kacagunk rajtad és a boraidon immár hosszú évek óta!

Tóth-Ferenc (törölt) 2014.02.08. 14:59:41

@akov: Jóvan, ne dacoskodj már, mint egy kisgyerek! :)

Royalsekt 2014.02.08. 16:00:47

@akov: A Royalsekt pezsgő értékesítése a belföldi piacon 2013-ban összességében meghaladta az 5 millió palackot, ebből hozzávetőlegesen a Szent István szortiment mennyisége is kikövetkeztethető. Ilyen volumennél fogva, ha minimális százalékban is, de előfordulhat technológia hiba, amelyet igyekszünk a kiküszöbölni.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.02.10. 13:45:44

@akov:
Nem a Törley Gálája volt az Auchan-béli akciós szar, hanem valami hasonló nevű cucc.
A Gálát én is megiszom, nincs vele semmi baj, csak nem vágyom rá.

Zen Taster 2014.02.10. 16:28:56

@Royalsekt:
Szerintem még soha nem szóltam hozzá semmihez, ami blog.hu, de valaminek a minőségét azzal igazolni, hogy több millió palack fogy el belőle évente, már tényleg a bicskanyitogató kategória. A Sz. I. egy ócska és gagyi produktum, amit csak tovább erodál annak a bizonygatása, hogy "szovjet technológia" alapján készült. Ne már. Ez a technológia nem a minőségről, hanem a költséghatékony és mennél gyorsabb termelésről szól, minimális humán-beavatkozással. Értem, hogy meg kell védeni a mundér becsületét, csakhogy az ilyen és ehhez hasonló felületeken viszonylag sok olyan embert találni, akiknek van némi fogalmuk a pezsgőről, mint olyanról. A saját, meg a céges fb-profilon lehet hinteni a márkakommunikációt, itt ez csak kacagásra fog késztetni mindenkit.

És az, hogy "ezek a borbloggerek mások fölött állónak gondolják magukat", olyan vád lenne (aminek a kimondásától egyrészt megkímélem a kedves Fórián Szabó Róbert urat, másrészt), mintha a zenekritikust arról igyekeznének meggyőzni, hogy attól, hogy a Fási Ádám műsorait ronggyá hallgatja az ország, az még valódi nívót képviselne. Pedig ennyi ember nem tévedhet...

Tényleg csak azt tudom mondani, hogy szar egy karma egy ilyen terméken dolgozni, de hát a sárga csekk jön mindenkinek hó végén.

Még egy: ha valóban van késztetés a Royalsekt részéről, hogy az üzletek polcain fellelhető pezsgőkkel összehasonlítsuk a Sz. I.-jét, vagy akár a Szent István pezsgőket, akkor én, a magam részéről, állok elébe. Viszont a boltok kiválasztásában nekem is részem lesz!

Tisztelettel, de az idiotizmust mélyen megvetve: Németh Richard

Royalsekt 2014.02.10. 18:20:30

Tisztelt Németh Richard!

Egy termék sikeressége igenis jól mérhető az eladott darabszámon, azonban pezsgőink minőségét alapvetően nem ezzel bizonyítanánk, hanem az Izsákon és környékén termő kiváló hungarikum szőlőfajtákkal, amelyek pezsgőink alapborait adják, a több évtizedes szakértelemmel, mellyel borászaink rendelkeznek, a legmodernebb technológia háttérrel vagy az IFS minőségbiztosítási rendszerünkkel, melyek egytől egyig garanciát jelentenek a minőségre.

Szerencsére pezsgőinket nem a borbloggerek vagy önjelölt sommelierek, elvárásának és ízlésének megfelelve készítjük, mert akkor valószínű tényleg gondok lennének a sárga csekkel, sőt a 300 dolgozónknak is gondja lenne a számlákkal, nem beszélve arról a több száz családról, akiktől évről évre felvásároljuk a nehéz munkával megtermelt szőlőt(150 000 mázsa/év!)nekik is nagyon sok gondjuk lenne és nem hinném, hogy kacagnának.

Lehet, hogy a borról vagy a pezsgőről, mint termékről van némi fogalma, de egy átlag bor/pezsgőfogyasztóról, annak preferenciáiról vajmi keveset tud. Ettől még Ön nem idióta, pusztán naív és idealista.

A pezsgőtesztnek, csak úgy van értelme, ha azonos technológiával készült, nagyságrendileg egy árkategóriájú pezsgőket hasonlítanak össze és a zsűrinek minimum az 50%-át átlag pezsgőfogyasztók alkotják. Borítékolom, meglepő eredmény fog születni.

Üdvözlettel:

Fórián Szabó Róbert

2014.02.10. 19:07:12

@Royalsekt: Nem akarnám elkeseríteni, de elég rossz helyen érvel, és elég rosszul...

Gondolja, az ide járók nem voltak fiatalok, és nem ittak kétes minőségű, vagy szimplán csapnivaló borokat/pezsgőket? Nincs rokonságuk, akik a mai napig ilyen termékeket fogyasztanak, és kínálgatják bőszen? Nem járták végig a saját jellemfejlődési útjukat, mindenki más és más állomásokat érintve? Dehogyis nem. Pontosan tudjuk, miről szól a történet, de - Önnel ellentétben - nem ezt szeretnénk általánosságban látni, hanem valamit, ami vállalható. Mondjuk Nyakas legyen az alap - a többit igya, akinek két anyja van! Kerüljön egy minimum szint sok-sok magyar háztartásban az asztalra - még akkor is, ha az itteni közönségből többen ma már nem, vagy csak elvétve fogyasztanak ilyen borokat. Hiszen annyi minden érdekesség van még!

Ettől függetlenül vállalható kompromisszumok akadnak, még egy ínyenc fogyasztó számára is! Legkisebb közös többszörös, vagy nevezzük akárhogy - de ha ilyen borokban tocsogna minden magyar borissza, akkor ez egy sokkal klasszabb hely lenne, mint amennyire egyébként már most is az.

Ez még nem idealizmus, nem is naivitás. Ezt igényességnek hívják, kedves Róbert!

Hogy Önökben ez nincs meg, vagy feladják valami más kedvéért (anyagi haszon, gondolom én) - na, ez már Önökről szól...

Zen Taster 2014.02.10. 19:53:20

@Royalsekt:
Kedves Róbert!

Nem egyről beszélünk. Én Mozartot hallgatok, ön meg Csóró Lalit - hogy ennél a zenei képnél maradjak. Én Mozartban hiszek, mert tudom, hogy az a minőség és mélység, ami belőle árad, nem szorul magyarázatra. Persze a Royalsekt tételei sem szorulnak magyarázatra, mert az a kör, akiket ön itt most megszólított, ugyanolyan fogyasztók közül nőtt ki, aminek milliós nagyságrendjével ön most éppen igazolni igyekszik a Sz. I. minőségét, s ez a kör szart ugyanúgy ivott, míg a jóhoz el nem jutott.

Annak a szakmának, aminek ön a tagja, nevezetesen az olcsó, híg, jellegtelen, igénytelen, a minőséget nem ismerő (esetleg anyagi korlátoltsága okán nem ismerő [és nyilván ez számára nem róható fel]) tömegeket célzó szakmának, az "önjelölt" borbloggerek és sommelier-k az őrei. Tudja, miért? Mert ezek az "önjelölt" emberek borszakértő iskolákat végeztek (WSET-felsőfokot, WSET-diplomát), saját pénzükből rendszeresen járják, szondázzák a magyar és a külföldi borvidékeket, és nem kis energiát fektetnek a napi szintű - hogy az ön nyelvén fogalmazzak - "termékismeretbe".

Ha nem lennének ilyen "önjelölt" bloggerek és sommelier-k, akkor az olyan, a közepes minőség alatt lévő italok, amiket önök is előállítanak, ellenvélemény, ellenpólus, tükör nélkül vitorlázhatnának, ami nem jó, mert mi van, ha a tömegből valaki egyszer mégiscsak kíváncsi lenne a magas minőséget képviselő tételekre?

Nemcsak Magyarországon, de az egész világon azok, akik borszakértőknek nevezik magukat, önjelölt, sok esetben autodidakta illetők, csak míg külföldön elfogadottak, addig itthon nem.

Ha a tömegtermékek megvetése naivitás és idealizmus, akkor ismétlem: nem egy lemezt hallgatunk. Az ilyen felületek azért vannak, hogy a középszerűnél sokkal jobbat mutassanak értőnek, átlagfogyasztónak egyaránt.

A kritika egy műfaj, ami tanulható, de amit nem az átlagember művel. Ez így van irodalomban, filmművészetben és bizony, borban is.

Szép estét!

N.R.

Zen Taster 2014.02.10. 20:18:00

@Royalsekt:
Még egy: ha követi a szakmai blogvilág rezdüléseit, bizonyára ismeri minden 'kritika és a kritikát elfogadni nem tudó termelő' alfáját és omegáját, íme: komlo.blog.hu/2013/02/09/kisalfoldi_meggyes

Szerintem kíméljük meg magunkat a fölösleges billentyűcsapkodásról, a végkimenetel úgyis, kottára ugyanez lenne...

Royalsekt 2014.02.10. 20:20:20

@szeretemadragaszarborokat: A Royalsekt termékskálája igen széles, készítünk borokat és pezsgőket nagyon igényeseknek(ezek a tételek általában házon belül elfogynak) valamint igényes és kevésbé igényes fogyasztóknak egyaránt, mindenkinek az ízlése és pénztárcája szerint, sajnos elég messze vagyunk még attól, hogy a Nyakas legyen az alap, de amint a piac megköveteli, minden bizonnyal sikerülni fog megugranunk a lécet és alkalmazkodnunk a megváltozott igényekhez. Addig is marad az anyagi haszon, ami csak jelezném, hogy egy 800 Ft-os pezsgő esetében jóval kisebb, mint mondjuk -csak, hogy példájánál maradjunk- a 2013-as Nyakas Irsainál, ami most 1700 Ft, decemberben meg 990 Ft volt, ugyan azon a polcon...akkor most mi mennyit is ér??

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.02.10. 23:20:10

@Royalsekt:
Kedves Róbert, a minőséget nem a szőlőfajták, az évtizedes szakértelem, legmodernebb technológia és az akármilyen minőségbiztosítási rendszer garantálja - ezekkel a világ minden pontján elképesztően szar termékeket állítanak elő, amiken nyilván ön is nap nap után bosszankodik -, hanem a gyártó jó iránti elhivatottsága. Önöknél jó iránti elhivatottságról láthatóan nincs szó, hanem bevétel iránti elhivatottságról van szó. Nincs ezzel semmi baj, a vacak minőséget is gyártani kell valakinek a tájékozatlan-igénytelen-pénztelen tömeg számára, csak akkor számolni kell azzal, hogy a francos sznobok (= minőség iránt elhivatott krampuszok) nem fogják az önök jobb termékeit preferálni mások jó termékeivel szemben.
Egyébként az, hogy biztos munkát adnak egy halom embernek rendkívül szar termékek gyártásával (is), a társadalmi hasznosságban bőven felülmúlhatja a kicsi/igényes/kézműves és akármilyen más jelzőkkel feldíszíthető termelők tevékenységét, csak ezt nem feltétlenül egy (a legjobb?) boros blogon érdemes bizonygatni...

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.11. 09:35:39

@Hepci: Uha, mintha mangalica-hájjal kenegetnének. Köszi. :D

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.11. 09:40:28

@Royalsekt: @Zen Taster: @Hepci: Mindenkinek köszönet a hozzászólásokért, sok érdekes szempont villan fel.

Szerény számításaim szerint, feltételezve a 700Ft-os kiskeredkedelmi árat és leszámítva belőle az ÁFÁ-t, a pezsgő jövedéki adóját, a palack, a kapszula, a címke és a vásárolt bor/szőlő árát, kb. 100Ft/palack profit marad a gyárnál. 2 millió palacknál ez 200mFt.

Én egyébiránt azt nem értem baromira ezekben a hazai nagy cégekben, hogy miért tojnak magasról arra a néhány tízezer emberre, aki akár simán 3-4.000Ft is kiad jól elkészített borokra? Mi akadálya volna a Royalsektnél vagy a Törley-nél annak, hogy pl. fogjanak 2 hektár erősen terméskorlátozott, ésszel művelt ültetvényt, aztán készítenének róla 5-8.000 palack valóban prémium bort. Ez ekkora üzemméretek mellett nulla, viszont jól lehetne tesztelni a piacot vele és esetleg kikacsintani a jövő felé.

Erre azonban még csak szándékot sem lehet felfedezni.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.02.11. 09:57:50

@akov:
Csak a macera lenne vele... lehet, hogy el se tudnák adni.
Képzeld el, hogy ott áll a Vargabor terméke a hiperben az alsó feletti polcon, 600 forintért, eggyel a Dankó P. fölött, meg ott van a felsőn is, 6000-ért, a Bock R. Cuvée mellett. Ki veszi le a Vargát a felső polcról?
Szaküzletben árusítani meg nyilván reménytelen, a sznobbancsok nem buknak reá. Lehet vele olyanokat csinálni, hogy borvacsorákat szerveznek, ahol nem kérnek belépti díjat... marketing turbo plus.
Szerintem nincs azzal semmi baj, ha egy cég nagyjából egy szegmensbe céloz, csak azon belül alulra és felülre is. Ezzel a konkrét cuccal az a baj, hogy konkrétan borzalmas. Mintha ittam volna ilyet, arra emlékszem, hogy sokkal rosszabb, mint az eredeti ruszki gyártmány volt valaha. Ez a konkrét palack viszont lehetett akár hibás is, ha egyáltalán létezik ilyen ennyire homogenizált és a tradíciókkal szakító technológia mellett.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.11. 10:00:33

@Hepci: Persze, de lehet másik márkát létrehozni, vagy a már létező márka fényét emelgetni. Nekem fura, hogy 3 hordó kísérletnek nem fér el ekkora cégeknél.

Ha csak a Törley-t nézzük, elképesztően kevés palackos erjesztésű pezsgőt készítenek. Pedig a Törley márka nem cseng rosszul (igaz, a mifélénk nem tartja sokra, mert alig van mögötte valami).

loading 2014.02.11. 11:38:24

@akov: Ha rendesen végigolvasod a hozzászólását akkor látod, hogy van ilyenjük. Csak az helyben elfogy.
Másrészt nekik is van márkapozícionálásuk. Illetve korábban jobban volt. Csak nekik is voltak nehézségeik, így eladták a brandeket a Törleynek (pl. Whalton, Pompadour, talán még a Claudius is). Tudom ezek is tankpezsgők.

Az általad említett néhány (?) tízezer ember 3-4eFt-ért nem biztos, hogy magyar pezsgőt vesz. Inkább proseccot vagy cavat, vagy ha szerencséje van champagne-t.
Másrészt ez egy szűk piac, mert erre hajt az összes ... termelő (nem mertem pl. kézművest leírni, mert újabb hirig lesz belőle).
A piac ilyen: olcsó húsnak híg a leve. Mindannyian tudjuk, hogy 1000Ft alatt a minőséget az ár jellemzi a boralapú termékeknél. Szóval nem értem az egész hajcihőt.

@Zen Taster: Lehet jót írsz, de stílusod ez alkalommal nagyon mellé ment. Szerintem szándékoddal ellentétes hatást váltasz ki.
A WSET-re hivatkozáshoz pedig csak annyit, hogy "khm".

@Royalsekt: Az érvelésed nem volt jó és végül elöntött az indulat. Feleslegesen.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.11. 14:45:08

@loading: vegigolvastam, hisz nekem irtak. Tehat: nincs. Masreszt borra, nem tankpezsgokre gondolok.

Tóth-Ferenc (törölt) 2014.02.11. 15:21:33

@Royalsekt: Barátom, ha itt egyszer lealázzák a pezsgődet, az úgy is fog maradni. Írhatsz, amennyit akarsz, a véleményük nem változik. Inkább megsértődnek. Lásd fentebb.

@Zen Taster: paff...inkább nem írok semmit, mert kitiltanak.

loading 2014.02.11. 16:47:30

@akov: Bocsánat - "A Royalsekt termékskálája igen széles, készítünk borokat és pezsgőket nagyon igényeseknek(ezek a tételek általában házon belül elfogynak)". Ez az utolsó kommentjében volt.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.02.11. 18:10:02

@loading: Igen, de mivel ezek nincsenek kereskedelmi forgalomba, nem mérhette meg őket a piac. Messziről jött ember, pedig azt mond, amit akar. Így értettem.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.02.11. 21:01:13

@Tóth-Ferenc:
Nehéz elhinni, hogy ez a pezsgő rossz?
Célzottan szopatják a Borrajongón a jóra törekvő nagyobb termelőket?
Ez itt hőzöngő senkiházikból álló korrupt csapat?
Megannyi kérdés, de nem biztos, hogy megéri bíbelődnöd a válasszal, mert még a végén kitiltanak...

loading 2014.02.11. 22:03:49

@akov: ez az érved kicsit sántít, mert mindketten sorolhatnánk nagynevű, elismertnek tekintett termelőket, akik sok vagy egyik borukat sem hozzák kereskedelmi forgalomba. Helyben vagy egy-két rendezvényen lehet kapni belőlük csak.
Szerintem egy izsáki túrát beszervezhetnél, hátha nem lesz annyira gáz, mint most te látod. (Nem tudom, én sem voltam ott.) :)
süti beállítások módosítása