A Borrajongó

Göncöl : Tokaji édesborok

2010. szeptember 05. 15:08 - drbarta

Körül-belül három évvel ezelőtt, még lelkes borrajongói státuszom :) előtt volt szerencsém a Göncöl 2000-es évjáratú Tokaji Fordításához. Úgy emlékszem, hogy a kerházas aszúkon szocializálódott ízlelőimnek kifejezetten ínyére volt. Jónéhányszor fejembe vettem már, hogy meg kellene újra nézni, az elmúlt évekeben alaposan átnevelődött ízlelésem vajon mit kezdene vele? Szegeden a Bortársársaságnál mindig láttam is egy nagy halom palackot rám kacsintani a tokajis pult alsó polcáról, de mindig elhesegettem a gondolatot.

Múlt héten viszont érdeklődéssel vegyes meglepetéssel vettem tudomásul, hogy ebből a nem épp világverőnek szánt tételből több határt éríntő hír lett. Nosza, elérkezett hát az idő a revideálásra, érdekességképp mellécsaptam egy ugyancsak Göncöl 3 puttonyos aszút, a 2006-os évből:

Göncöl Tokaji Aszú 3 puttonyos 2006
Friss aszú illat, sok kajszival. Szájban viszonylag telt. Érett, de lédús kajszi, kevés citrus, finom gombásság.  Az aromavilág szerethető, de nem ad elegendő ízmélységet. Édessége visszafogott, savai jó egyensúlyt tartanak fenn. Cseressége a visszafogott tartalomhoz túl erősnek bizonyul, érdes felszínt eredményez, valamint túl sok kesernyés komponenst, mely rontja a fogyasztási élményt. 4 pont.
Göncöl Tokaji Fordítás 2000
Érettebb és komplexebb illat. Szájban is teltebb érzetű, gazdagabb és mélyebb aromavilág, aszott kajszi, gomba, avar, karamella. Nem hangzik rosszul, de a savvilág elég lapos, nem tudják a kortyot élettel megtölteni. A kezdeti ígéretes aromák is gyorsan szűnnek,átadják a szerepet a kelleténél itt is dominánsabb cseres kesernyéknek. 4 pont. 
 
Egyik bor sem rossz bor, de egyik sem esett igazán jól.  Erényként el lehet mondani, hogy mutatnak valamicskét a tokaji borkülönlegességek világából, jócskán megfizethető áron. Más kérdés, hogy ebben az árkategóriában jóval finomabb és szívesebben fogyasztandó late harvest borokat lehet kapni.  Szerintem egy bizonyos árkategória alatt egyszerűen nem érdemes aszúra, vagy aszú jellegű tokaji borkülönlegességre költeni.
3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr692273068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szegediszomelijé 2010.09.06. 21:12:15

Egyetértek a lezárással. Korábban is hiányoltam, de most jut eszembe beírni: árat írj doktor Úr! nagyon fontos része a dolgoknak...
Nekem régi homályos emlékeim vannak Göncöl ügyben, azok konklúziója hasonló volt.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.09.07. 16:09:29

@ironman: A fordítás alulról, a 3 putt. fölülről 2 ezer. Nem sok, de nem fogok belőlük többet venni.

Kabócás 2010.09.07. 20:33:20

Fordítás szerintem megéri az árát, nekem legalábbis tetszett, főleg ennyiért...azonban igaz az is, hogy ennyiért kapható jobb late harvest...
süti beállítások módosítása