A Borrajongó

Épp most iszom: SAP Furmint 2014

2016. december 28. 12:04 - rszabi

sap_f_2014.jpgElső ízben jelentkezik a borrajongó live széria. Túl friss és lendületes az élmény ahhoz, hogy várjak vele egy napot, hogy beférjen a "Tegnap ittam" sorozatunkba. Karácsony után nincs olyan ital, amit jobb gyógyírként el tudnék képzelni, mint ezt. A sok nehéz hús, mártás és diós bejgli után valóságos felszabadító hősként fogadta magába elgyötört gyomrom  ezt az italt. Sauvignon blanc-ba oltott tőről metszett somlai furmint. Az évjárathatás miatt, a pince jellegzetes súlyos-tartalmas borain fanyalgók ezúttal nem találnak fogást: Az alkohol moderált (12,5% !), a maradékcukor pedig maradéktalanul feloldódik a savak nyomása alatt. Ízében és illatában egyértelműen a zöld hatás dominál, lime, grapefruit és zöldalma, A vége verjus-an fanyar, hosszú és szeplőtelenül tiszta, nem mindennapi borélmény. Somlói klasszi(ku)s 7 pont.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr1212077729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

furmintfan · http://borrajongo.blog.hu/ 2016.12.28. 12:48:37

Micsoda újítás! Csak nehogy egyszer valamelyikünknek a 2. (3.) palack után jusson eszébe utánozni. :D
Egészségedre! :)

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2016.12.28. 15:36:23

@furmintfan: Köszi :)
Pedig érdekes írások lennének, az olvasottság biztosan nőne..

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2016.12.28. 16:03:37

2018-ra már streaming videókat kérünk:))

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2016.12.28. 17:50:00

Megtisztelő és nagyon jól esik, hogy a mi boraink is felkerültek az ünnepi asztalra :) és külön örülök, hogy jól is esett. A hét pontot mondjuk betudom a pillanat hevületének :)

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2016.12.28. 20:42:26

@pinotnoir_777: Írni sem nagyon tudok, de ha videókat készítenék azon már nagyon durva lenne Bár egy borrajongós összeröffenés végét felvennénk, azzal végérvényesen eltörölnénk az eltartott kisujjú borsznob képet. :)

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2016.12.28. 20:49:23

@BZoltan: Olyan nem nagyon szokott lenni, hogy karácsony elteljen enélkül. :)
Egy élményborozásos 7 pont nyilván mást jelent, mint egy jegyzetelős, hosszabb borsoros összevetés, bár ha jobban belegondolok, ennek több köze van a való élethez, mint azoknak. Majd megpróbálom a közeljövőben bedobni vakon egy fehérsorba, meglátjuk ott mit mondanak a többiek. Majd bekommentezem ide az eredményt.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2016.12.29. 05:50:51

@rszabi: Igen, én is azt gondolom, hogy ez a borok alapvető és eredeti rendeltetése.

Az, hogy egy vak borsorban 4 vagy 7 pontot kap ez a bor csak azon múlik, hogy hova kerül a sorban és kik kóstolnak. A mérsékelt alkohollal és a kevésbé édes jelleggel együt nyilván vannak akik nem fogadják el ezt a száraz fehérbor stílust :)

drtg 2017.05.02. 17:32:03

Sziasztok!
Igen komoly kíváncsisággal írok most nektek a fenti '14-es furminttal kapcsolatban. Bontottunk egy üveget múlt héten, és igen csalódottak voltunk. Borostyánsárga szín, a bor ecetes, dohos, illatában némi (aszalt) gyümölcs, ízében csak a kellemetlen savanyúság.
Tegnap kibontottam a saját palackomat, ugyanez. Érdeklődve gúgliztam utána, hogy másnak ezzel a tétellel mi volt a tapasztalata, ekkor találtam a cikket. A pince általam korábban kóstolt tételeit nagyon szerettem, ezért is nagy a csalódás.
Tényleg a kíváncsiság vezérel, mit tudtok mondani nekem. A cikk 5 hónappal korábbi, ez alatt az idő alatt nem mehetett tönkre a bor. vagy?
Köszi

drtg 2017.05.02. 17:33:59

@rszabi: bocs, kommentelem így is, gondolom így nagyobb eséllyel látod
Igen komoly kíváncsisággal írok most nektek a fenti '14-es furminttal kapcsolatban. Bontottunk egy üveget múlt héten, és igen csalódottak voltunk. Borostyánsárga szín, a bor ecetes, dohos, illatában némi (aszalt) gyümölcs, ízében csak a kellemetlen savanyúság.
Tegnap kibontottam a saját palackomat, ugyanez. Érdeklődve gúgliztam utána, hogy másnak ezzel a tétellel mi volt a tapasztalata, ekkor találtam a cikket. A pince általam korábban kóstolt tételeit nagyon szerettem, ezért is nagy a csalódás.
Tényleg a kíváncsiság vezérel, mit tudtok mondani nekem. A cikk 5 hónappal korábbi, ez alatt az idő alatt nem mehetett tönkre a bor. vagy?
Köszi

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2017.05.02. 17:57:33

@drtg: Én épp a hétvégén bontotam egy palackot kontrollra és még ma is tesztelem. Nem éreztem benne azt a problémát amit írtál sem én, sem a feleségem, sem a sógórnőm, de még a gyerekek sem.
A borostyánsárga szín az stimmel: picpaste.com/pics/5EXgiV17.1493740139.jpg De ennek az évjáratnak minden bora ilyen volt már a palackozáskor.

Prága egyik mislencsillagos helyén is a napokban (Április 29 12:24am) tesztelték ezt a bort: www.facebook.com/Vinorum.cz/ és azt mondták, hogy frankó.

Az fix, hogy ennek a bornak nagyon komoly savtartalma van, ezt érezheti valaki savanyúnak is, de a egy ugyancsak savas étel mellett ez még jobban ki tud jönni.

A kellemetlen élményt persze mindenképpen sajnálom. Ha megkeresel privátban akkor megdumáljuk.

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2017.05.03. 09:25:32

@drtg: Szia, szerintem ez a bor nem mehetett tönkre 5 hónap alatt. Ha maradt belőle, mindenképpen vidd vissza a kereskedőhöz akitől vetted, szerintem ha hibás a palack találnak megoldást a problémára. Nekem sajnos nincs már belőle, de ha sikerül még szereznem, akkor megírom itt a tapasztalataimat.
süti beállítások módosítása