A Borrajongó

Lidl szonda II.

2013. szeptember 30. 06:00 - akov

Az elsők között első kézből számoltunk be a Lidl Magyarország jelentősen megújult borszelekciójáról.  A radikális váltást kísérő figyelmet jól jelezte a poszt alatt kialakuló élénk diskurzus, egyaránt pozitív és negatív töltetű hozzászólások is bőven érkeztek. Elcsevegtünk, támogattunk, elleneztünk és ide-oda érveltünk, de közben a fogyasztó is a tettek mezejére lépett. Információink szerint a kétezer alatti borok a várakozások felett teljesítenek. Úgy tűnik tehát, Magyarország „rápróbál” a francia borokra.

pilhas.jpg

A második körben pár újabb tételt kóstoltam meg:

J. P. Muller Vin d'Alsace Riesling 2012

Elzászi rajnai rizling. Korrektül tiszta, friss, citrusos-virágos érzetű, jó állagú savval, közepes lecsengéssel. Mivel nincs benne maradékcukor, ételhez is könnyen társítható. Sok bonyodalmat nem rejteget és nem is a legrizlingesebb rizling, de ezért az árért nagyon rendben van. Kiemelendő tisztasága és tisztán definiáltsága. 12,5%. 1.200 Ft. 4p+

Haut Lambert Bordeaux 2010

Kellemes, modern érzetű bor, fekete bogyós gyümölcsökkel, egy kevés hordós (inkább chipses) fűszerességgel. Friss és újvilági stílusú, a bordeaux-i tipikusság nem érhető tetten benne. Szintén mentes a bonyodalmaktól, cserében tiszta és olcsó. 888 Ft. 4p

Château la Grange d'Orléan Blaye Côtes de Bordeaux 2010

No, viszont ez már tipikusan bordeaux-i és csak egy százassal drágább. Fekete föld, fa, rózsa és viola az illatban (meg sajnos az enyémben egy pici TCA is), szellőzés után csatlakozik hozzá egy egész kevés cédrusos-gyantás érettség is, ami annyira jellemző a borvidék boraira. Az illat alapján akár komolyabb bor is lehetne, de kóstolva azért minden helyre kerül. Közepes test, nem túl koncentrált, talán híg kicsit, savanyú gyümölcsök vezetik, igaz ezek élettel teliek. Hordó szinte alig. Ételhez nem lehet rá panasz. 13,0%. 999 Ft. 4p+

Château Pilet (Vignobles J. Queyrens & Fils) Les Hauts de Massonne Bordeaux 2011

Friss, fekete és piros bogyós illatok, málna, rózsa, fiatalos kivitel, elsősorban primőr jegyekkel. Közepes test, gyümölcsös vonal, málnás-piros bogyós inkább, mint fekete bogyós. Van benne egy kevés zöldesség, de nem kellemetlen. A közepesnél több sav és egy kevés poros tannin adja a szerkezetet. Közepes lecsengés, minimális hígság-érzet. 13,0%. 1.299 Ft. 4p+

Château Le Pey Médoc Cru Bourgeois 2010

Egy Cru Bourgeois birtok bora. Illatában fekete föld, fűszerek, enyhe virágosság, érdekes fűszeresség és a háttérben ribizliszáras zöldesség. Alakuló érési aromák, pici cédrus, majd ahogy szellőzik, elbújik a hordó füstölt sonkás karaktere. A közepesnél teltebb, kellemes használt hordós hatású, szépen fűszeres és fekete bogyós. Elég friss, gyümölcsössége már némi palackérettséget hordoz, nem komolytalanul primőrös. Jól fókuszált korty, zamatos, elegánsan fűszeres, korrekten passzított savval-tanninnal. Kiegyensúlyozott közepes-hosszú lecsengés, kis vaníliás hordós utóízzel. Dicsérendő tipikusság és már valamire való komplexitás. Ebből biztosan tárazni fogok. 13,5%. 2.799 Ft. 6p

pey.jpg

Château Pailhas Saint-Emilion Grand Cru 2009

Saint-Emilion Grand Cru AOC termőhelyről (azaz ne keverjük ide a valódi Grands Crus Classés besorolású birtokokat). 80% merlot, 20% cabernet franc. Vonzó illat, alapvetően meleg hatású, finom földdel, kellemes keleties fűszerekkel, cédrussal, édesgyökérrel, jó adag hordóval. Szellőzéssel egyre nyílik és gyümölcsössége evidensebb. Testes, lendületes savakkal, jó fókusszal, savanyú gyümölcsökkel. A hordós hatás egyértelmű, jó minőségű. A kicsit magas alkohol ellenére is szerethetően tipikus. Tannin van, de abszolút moderált, nincs rá panasz, kell ennyi. Koncentrált, komoly anyag egy meleg év minden bujaságával. Ez azért már drága. 14,0%. 4.999 Ft. 6/7p

(A fenti borokat magam vásároltam a Lidl áruházakban, egy-egy esetben ismerősök, családtagok kínáltak meg vele.)

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr965540168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xbor · http://xbor.blog.hu 2013.10.01. 15:15:46

Itt válaszolnék a kérdésre, ha már itt írsz az említett borról részletesebben. Szóval kb. annyit kaptam a Le Pey-től, mint amennyit vártam. Az áráért elfogadható vételnek tartom, de én ebben a kategóriában jobb szeretem a gyümölcsösebb, zamatosabb, akár "komolytalanul primőrös" borokat.
Egyébként megkérdezhetem mit értesz jól fókuszáltság alatt ennek a bornak az esetében?

emoss 2013.10.02. 13:22:52

Engem az tartott vissza ezen borok többségének kóstolásától h számomra nulla használható infót tartalmaztak a beltartalommal kapcsolatban. Elenyésző volt azok száma (10/2) amin szíveskedtek feltüntetni (akár a francia pince akár a Lidl) hogy mit is tartalmaz a palack így lehet bármilyen csábító az ár, nem szavaztam a zsákbamacská(k)nak bizalmat.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2013.10.02. 14:32:13

@emoss: Részben értem csak. Azt hiányoltad, hogy nincs ráírva a szőlőfajta a borra? Az elzászi rizling v. hogy BDX, nem elegendő? Egyébként jónéhány Lidl BDX-re rá van írva a szőlőfajta.

Vagy a termelőről is vágytál információra?

emoss 2013.10.02. 14:41:26

@akov: igen. A rizling kevésbé érdekelt, és az h BDX nem elegendő. A termelő is kevésbé érdekelt volna. Buta hasonlat, de talán szemléletes: horgászom is, a pecacuccok nagy része külföldről érkezik a foteltől kezdve az etetőanyagokon át a legkülönfélébb kütyükig és egytől-egyig egy sabloncimke van csak rajtuk tájékoztatásul amin ez áll: horgászcsali (emberi fogyasztásra nem alkalmas). Még a fotelokon is. Ezen borok esetében még a sabloncímke is hiányzott.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2013.10.02. 14:44:14

@emoss: Nem értem, miért fontos az, hogy 80% cabernet sauvignon és 20% merlot. Ill. azt nem értem, miért döntés ez vételnél. Mindenki tudja milyen fajták vannak a BDX-ben...

emoss 2013.10.02. 16:05:13

@akov: nem baj :) Röviden: szeretem tudni mit iszom, mit veszek. Hosszabban: Lehet, h azok akik ezt a blogot olvassák és/vagy alapból kicsit is tájékozottabbak tudják hogy mit jelent az h bordói-cuvée, de rajtuk kívül még van jó pár magyar honpolgárunk akinek lila fogalma sincs. Még egy példával élve olyan ez, mintha Franciao-ban nagy erőkkel nyomnánk a kadarkát Szekszárdról és nem értenénk h miért nem fogy, mikor az olyan finom. Nekünk, lehet igen, de kíváncsi lennék 10 franciából mennyi tudja mi az.
Béke :)

akov · http://borrajongo.blog.hu 2013.10.02. 16:11:42

@emoss: Értem én, de Villány és Szekszárd 20 éve referenciaként emlegeti Bordeaux-ot és a bordeaux-i fajták bűvöletében él. Szóval ha valamit tudunk/ismerünk a francia borok világából, akkor pontosan ez az.

Egyébként meg tudom, hogy nem olvasnád ezt a blogot, ha nem tudnád, szóval tudod. Ezért volt a kérdés. :D

akov · http://borrajongo.blog.hu 2013.10.02. 16:13:41

@xbor: Bocs, csak most válaszolok. Valóban, ez a bor bár zamatos, lehet nem éri el a hasonló, pl. újvilági tételek gyümölcsösségét. Én azért 2700Ft-ért túlzásnak tartanék egy primőrös bort, azért már sok. Primőrrel sokszor egyszerűség is jár.

Fókusz: jó sava van, jó a sav-alkohol-tannin aránya, tömör a közepe, feszes. Ilyesmiket. Azaz nem terjengős, tele kisebb-nagyobb lyukakkal.

117 2013.10.02. 19:46:10

@emoss: "Ezen borok esetében még a sabloncímke is hiányzott."

Ez teljesen szándékos. Sőt, ez a teljesen szabályos. A "szőlőbor" egy meglehetősen körülhatárolt jogi kategória. Többek között azért, mert egy védjegyhez hasonló védelmet élvez, amit a földrajzi alapú eredetvédelem határoz meg. Most mélyebben nem megyek bele a részletekbe. Az a lényeg, hogy megfelelő földrajzi területről származó borhoz megfelelő minőségi előírások tartoznak. (Pl. a Sauska 117 nem jöhet ki tokaji megjelöléssel, mert ott nem engedélyezett szőlőfajtákból (is) készül, pedig a Tokaji Borvidék köepén termesztik a szőlőt, és ott is palackozzák.)

Hasonló szabályok írják le azt is, hogy mikor LEHET feltüntetni a szőlőfajtát. Ez egy lehetőség, nem kötelező - ahogy az évjárat feltüntetése sem az.

A franciáknak, és azon belül Bordeaux-nak az alapvető elvárása egy pincészettel szemben, hogy egyenletesen magas minőségű, de állandó kínálattal legyenek jelen a piacon. (Ez történelmileg így alakult, és ma már közgazdasági alapvetés - ott). Kevés az engedélyezett szőlőfajta, szinte szükségtelen feltüntetni. Na, meg egyik évben így, a másikban meg úgy alakul az összetétel, és ennek sokkal kisebb jelentősége van, mint gondolná az ember (mint nálunk egy Tokaj dry esetében).

Mivel kb. 100.000 hektáron termelnek kékszőlőt - mindenütt ugyanazt, ezért Bordeaux esetében szinte szükségtelen feltüntetni a fajtákat. Ennek csak a csúcskategóriában van jelentősége. A Lidl-is boroknál szerintem elsődlegesen a termőhely érződik (vagy a borkészítési technológia - ahogy tetszik), a fajták kevésbé. Ezek azért tömegborok, ne felejtsük el: 3-6 euró között van a legtöbbje, és alig van 10 euró fölött.

Ezért az árért nem jár több információ. Abban viszont teljesen igazad van, hogy ember legyen a talpán, aki a címke alapján bármilyen megalapozott döntést tud hozni. Ezért olvasom el először a blogot, aztán megyek vásárolni. (Itt van meg a blog-szerzők sokszor vitatott piac-befolyásolása).

Majdnem kihagytam a lényeget: ha egy címkén egynél több szőlőfajtát tüntetnek fel, akkor annak le kell fednie a 100%-ot. Nos, ezen borok esetében lehet, hogy
a) féltve őrzik a receptet
b) nem írják rá, hogy titokban belecsempésztek 5% kékfrankost, mert kitörne a botrány.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2013.10.02. 20:22:28

@117: Köszi az informatív hozzászólást!!!

(Azért remélem látható, hogy próbálunk függetlenek maradni.)

117 2013.10.02. 21:27:33

@akov: Nincs mit, ha tényleg az.

A függetlenségetek nem kérdéses. Csak korábban (talán itt, talán az alkoholistán) merült fel: van-e piacformáló hatása a blogoknak? Erre írta a zárójeles megjegyzést.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2013.10.03. 08:25:51

@117: nyilván mindig van hatása, bár most rám érezhetően kevesebb, mert hogy drbarta ritkábban ír. :-D

emoss 2013.10.04. 13:17:23

@117: Most olvastam informatív valóban, köszi!

csite 2013.10.07. 09:54:22

Meglestük a Le Pey-t. Profi munka, minden a helyén, kerek, bájos, buja, gazdag.
Nem venném még egyszer, de egy palackpróbát megért.
Émelyítő, kicsit élettelen bor. Nekem (és akivel kóstoltam) kifejezetten üresnek tűnt a vége.

Andras Kato 2013.10.07. 12:37:52

érdekes lenne ha megkóstolnád a normál magyar választékot is...

2013.10.11. 21:39:06

Tovább szondáztam a Lidl kínálatát, és akadt egy számomra gyöngyszemet jelentő tétel:

Chateau Tour Saint-Vincent, Medoc 2009

A cellartracker.com-on regéltek róla szépeket, 2799 forintért nem volt egy eget rengető beruházás. Nekem a Le Pey is tetszett, ez a bor talán közelebb áll ahhoz a stílushoz, amiért Bordeaux-t szeretik, mindenütt a világon. 5-6 pont között vacilálnék, ezért az árért érdemes rápróbálni!

Amúgy meg nem lennék magyar vörösbor termelő földműves-kisgazda-buherke (instálom alássan!), vagy ha igen, nem kóstolnék ilyen borokat.

Fájhat.

2013.11.12. 09:19:18

No, hát újra kóstoltuk a Le Pey-t és itt valami nagyon nem kóser... Én is, és párom is másnap elég rosszul voltunk (tüneteket nem részletezném... már az első palacknál is voltak gondok, csak akkor még nem állt össze a kép...), pedig nekem bortól soha nem volt semmi bajom, legalábbis eddig még szerencsére nem volt!

Megkövetem Kató Andrást, neki volt igaza: ezeket a borokat nem szabad megvenni! Jó tanulópénz volt, azt hiszem, Weninger Feri egy kékfrankosával fogok vigasztalódni.

Gondolkodtam egyébként, hogy beküldöm bevizsgáltatásra, de nem mertem, mert ha sokba kerül, akkor még nagyobb ráfizetés. De kíváncsi lennék, mit mutatna ki egy alapos laboratóriumi elemzés...

akov · http://borrajongo.blog.hu 2013.11.12. 09:54:04

@szeretemadragaszarborokat: Na varjunk csak picit. Hasmenes volt? Ismeretes, hogy vannak olyan almasavbonto kulturak, amelyektol bizonyos embereknek hasmenese lehet. Amennyire tudom, nagyon kevesnek. Nekem pl. OK volt a Le Pey. Ez egyben azt is jelenti, hogy az emlitett kereskedo boraitol is megcsuszhat a kuplung. :)

Nem ismerem a tudomanyos magyarazatat, de mivel tejsavas bomlasrol van szo, a laktozerzekenyseggel lehet vmi kapcsolat.

2013.11.12. 10:04:29

@akov: Igen, konkrétan igen, csak ami nekem nagyon fura volt, hogy:

1. Soha nem volt semmi ilyen tünetem, pedig jó pár éve (idestova már 8 éve) elég sűrűn, szinte heti rendszerességgel (néha gyakrabban:) iszom bort, elég változatos felhozatallal. Egyébként is, hál' Istennek vasgyomrúnak mondhatom magam.
2. Páromnak ugyanez a tünete volt (csak súlyosabb, mert érzékenyebb mindenre a drágám), pedig összesen ittunk 1,5 decinyit, ketten!
3. Egyikőnk se laktózérzékeny.

Egyébként lehet, hogy nincs gond a borral, csak amit te írtál, vagy valami más lehet a háttérben, de nekem nem adott nagy lökést újabb palack vételére...

Amúgy is, mostanában minden sarokban cuccozást sejtek, szóval lehet, pszichés alapon volt az egész. :D

STamas 2013.11.30. 15:24:38

8-10 éve vagyok borrajongó, a fajták jellegzetességeit alpvetően ismerem, hozájutottam magasabb árfekvésű, komolyabb borokhoz is, viszont a "sznobista" attitűdöt nem tettem magamévá.
Ennek tükrében számomra egyértelműen örvendetes hogy egy multi jellegű áruházlánc egy szélesebb,igényesebb palettán kínál borválasztékot az "átlagember" számára elérhető árkategóriában.
A Lidl-ben tudtam eddig is venni kedvező áron egészen jó borokat, de őszintén szólva kissé szükösnek tartottam a palettát - mondjuk a Tesco borválasztékához képest, ez a helyzet ezzel a palettabővítéssel megváltozott.
Szinte az összes fajtát végigkóstoltam, nekem személy szerint semmi gondom nem volt velük, és érdekes módon ár/érték arányban inkább az olcsóbb-1000-2000ft- közötti kategória vitte a pálmát.
Remélhetőleg a magyar borok is hasonló választékbővülésen esnek át, szivesen látnák 15-20 fajta középkategóriás magyar bort a polcokon.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2013.11.30. 16:21:57

@STamas: Üdv a blogon. Kösz a véleményért. Egyetértek. Egyébként ha nem lennék a Tesco Finest borok (most éppen ki "vannak" akciózva), akkor baromi lepattant a kínálat a Tescoban.

Fiskális 2013.12.01. 11:52:54

@akov: Hát igen, a nagy hyperek közül talán a Cora volt a leggazdagabb, legátgondoltabb, néha nemzetközi (spanyol, olasz, portugál, francia extra hetekkel pl.) kitekintéssel. De aztán huss, jött a "madaras tecsó" ahogy felénk mondják :-) (egyébként szerintem az is jobb, mint a Tesco).
(Azt már kifejtetem itt valahol, hogy a Lidl és Aldi láncok máshogy működnek, a hatalmas boltszám miatt. Meg amúgy is, ők nem "választék boltok" semmilyen területen, eredeti hazájukban sem. Más elgondolás van mögöttük. Pont ezért érdekes egy ilyen Lidl-húzás, mert tkp. átlépi saját szabályait, úzusát ezzel... ki tudja pl. az Aldi lép-e erre hasonlót, pl. olasz területen, ők abban jobbak.)

Fiskális 2013.12.01. 11:54:43

@STamas: Így van bizony. Lásd még lejjebb! s Isten hozott! :-)

Kopáncs 2014.09.15. 23:51:33

Remélem idén is lesz hasonló cikk!

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.09.16. 09:42:29

@Kopáncs: Ha lesznek erre érdemes borok a Lidlben, akkor mindenképp!

Zalailáma 2014.09.20. 16:21:02

Szerintem van miből válogatni, jó lenne egy cikk a borokról.
Egyet már kinéztem(a 2009 es jónak tartották)
CHÂTEAU LE BARRAIL MÉDOC BORDEAUX 2010

a többin vacillálok :)

akov · http://borrajongo.blog.hu 2014.09.20. 19:07:07

@Zalailáma: @Kopáncs: lesz cikk. A héten volt a Lidl sajtotajekoztatoja. Lesz beszámoló hamarosan. Köszi

Zalailáma 2014.09.20. 19:20:34

@akov: Szuper! Így legalább mindenki be tud tárolni az akció végéig azaz 24.ig:) én már meg is vettem az ellenfelet egy
Figula 3 Vörös 2013 Cuvé-t.

kalimajor 2015.06.26. 16:43:52

Bátorítanám a baloghhert, ez még nekem is tetszett! Sokkal jobb írás, mint amit 7-8 éve olvastam egy nemzetközi lapban - már nem emlékszem, nem az FT, pedig majdnem azt írtam - amiben azt pedzegették, hogy az anno valamelyik Lajos király által borok királyának elnevezett tokaji aszú (igazán kedves tőle, ezúton is köszönjük! mercy) hazájában méltán népszerű - akárcsak exportcikként - Bordeaux-i borvidék termékei sikerére hajazva Orosz és Izé, really üzletemberek (befeketetők,cégcsoportok) felvásárolták a Bordeaux-i borvidék pincéinek a zömét. Én azóta nem is próbálkozom a már említett terület termékeivel, de azért időnként belefutok. Így történt ez tegnap is, Haut Lambert Bordeaux 2013... Na és most álljunk meg egy pillanatra...Az említett üzletlánc saját márkás termékeivel csinált forradalomszerűséget a piacon, tulajdonképpen pofátlanul lemásoltak jogvédett termékeket, de a többivel ellentétben nem spár rudinak, meg norbi update-nek nevezték el, hanem az eredetire még csak nem is emlékeztetőre (Balaton szelet kék - Roger). De mivel remek minőséget alkottak, ezért mindenki boldog volt. A balatonnak meg lejjebb kellett tornáznia az árait, ami valójában igen fogyasztóbarát következmény. Namármost, ha voltatok akkora balfékek mint Én, egy északi parti napon, mikor beléptem egy Sparba, tokaji aszút venni, és pofátlanul olcsón megvettem egy spár pincés aszút, majd csodálkoztam, hogy alighogy emlékeztet egyáltalán az ízére névadójának. Bezzeg a színe, címkéje, üvege - na az megtévsztésig...Hát, futtattam egy keresést, amolyan villám félét, és Haut Lambert-t nem találtam, csak a magyar hálón. Érted már, dereng, nem?Szóval a Lidl-ben lehet elkapni jó borokat, sőt...Meg is szoktam találni a jobb Lidb borokat a külföldi lidl oldalakon, blogokon, ez kivétel!Megjegyzem ,mióta van a so called Lidl francia bor pürparlé, még jó minőségű bort nem kaptam el, viszont egy két magyart - szó szerint egy kettőt az ezeröcsiig tartó árfekvésben mozgok, igen.Visszatérve: 1499Ft volt ráírva, miután a bejáratott boraim kifogytak, gondoltam tuti átkúrás 799-ért, de vagy otthagyom az egészet - már ezen a határon voltam - vagy elkapom a csabítót és magamévá teszem. Tehát nincs a német/uk egyéb hálón a termék. Különben több lidl francia bor neve is már alapban hamisítvány gyanúsnak tűnik, de ez egy külön blogot érdemelne. Találkoztam egy fazonnal, aki a 2700Ft-ért árult franciára annyit mondott a boltvezetőnek, hogy namost akkor mindet kérem ami raktáron van...És megvette...Na az egy isten csókja volt, sajnos elfelejtettem a nevét.szóval a 888Ft-os bor valahogy felment 1499-re (WTF-bár mondjuk előfordul az ilyen külföldön, ez megint megérne egy másik blogot, hogy miért) majd senkinek nem kellett és lement 799-re.Khm...Na, de nézzük kicsit távolabbról a dolgot. A fent említett két befektetőcsoport (már bocs, hogy most kivételesen fasszista vagyok) köztudottan a leglehúzósabbak koronázatlan királyai/-női. Most gondold a helyzetükbe magad. Veszel mondjuk 3 ezer hektár bejáratott szőlőkúltúrát, több évtizedes kalkulált profitot zsebből kifizetsz a tulajnak, egy tonna jogoltalmat, hiába van azsebedben az összes üzletlánc szerzősése, mégis ki gondolhatja komolyan, hogy ez kitermelhetőilyen végfelhasználói árakon?Hát a hülye Kádár rendszeren nevekedett magyar, aki ócsóért jöhet tetkóval kel, fekszik.Pedig ingyen kaja nincs, ezt érettebb társadalmakban nagyon jól tudják.Namármost biztos tévedek, de ez a termék közönséges laborpancs.Szőlő talán van benne, mert esetleg nem tudták elérni a kívánt ízt - ebben mondjuk kételkednék - de van egy jellegzetes víz-szerű közép/utóíze.Nem tudom pontosan melyik, de inkább közép..?Teóriám szerint ezt a borhamisitás bermudaháromszégében készítik, mert igen, ebben nagyhatalmak vagyunk, még a Csoa Nosztrátot is leverjük körökkel - szóval bocs, a népnevelő írásért, de vegyük úgy, mint a az átbaszott bosszúja c. teleregényt, amit kár is lenne kimod-olni, mert máshová is be másolom/illesztem. Szóval, összegezve: Nincs a nem magyar nyelvű hálón, legjobb tudomásom szerint/enyhe víz íze van, mint sok más az adott boltban kapható magyar és francia terméknek/dupla róka!/ieszesek,meg továrisok vásárolták fel a bortermő terület nagyrászét/888'1499,799Ft/ilyen nevű termék korábban nem létezett a Bordeaux-i régióban/.Na akkor most tegye fel a kezét, aki szerint ez a palack láttott valaha szőlőbor,de tényleg. És még hatszázharminc karaktert írhatnék, Yo!

akov · http://borrajongo.blog.hu 2015.06.26. 17:13:28

@kalimajor: Üdv! Megmondom az őszintét, alig tudtalak követni. Remélem nem a Lambert ártott meg. :D

A Haut Lambertet egyszer ittam, azon az áron ha valaki megveszi, nem rossz vétel, sőt. Viszont Bordeaux-t senki ne keresse benne. Persze ez a cikk már régi, simán lehet hogy szarabb lett, összeomlott, rosszul tárolták, stb.

Ezekről a Lidl borokról annyit érdemes tudni és megállapítani, hogy a termelők nevei nagyjából (főleg ez a bordeaux-iakra igaz) ismeretlen, sehol a weben nem találni rájuk stb. Ennek az áll a hátterében, hogy mondjuk egy rosszabb (jobb) évben van 300.000 palack maradék borod, letöltöd. Megvenné a Lidl, de nyilván nem akarod a saját Chateau-neved mérgezni ezzel, hát létrehozol egy másik branded, optimális esetben egy külön Kft-t is kreálsz erre a célra (ha még nem lett volna), kitalálsz egy kamu Chateau nevet és had szóljon, senki nem tudja megállapítani, hogy ki az eredeti termelő, max az, aki a francia cégbírósági papírokba be tud nézni.

Az is igaz, hogy 2-3-4 nagyobb bordeaux-i név (pl. Lascombes, Puy-Ducasse) megjelent a Lidlben a másodboraival.

shiraz2 2015.06.27. 10:50:13

@kalimajor: mit kaptál be a bor előtt? :)))
süti beállítások módosítása