A Borrajongó

Weinrieder: Welschriesling Eiswein Hölzler 2009

2013. szeptember 10. 06:00 - drbarta

2013-09-07 17.49.43.jpgOlaszrizling jégbor az ausztriai Weinviertel  borvidékről. A riesling.hu-nál jutottam hozzá. Kajszi, déli és trópusi gyümölcsök, akácméz. Olajosan sűrű korty, mély, intenzív, ugyanakkor nagyon tiszta ízek, gyakorlatilag csak a színtiszta gyümölcsök extra koncentrált és mély kivitelben. Masszív, tömör struktúra, szélesebb, de a nem kevés maradékcukrot is teljesen hatékonyan kiegyensúlyozó savkészlet, nagyon hosszú lecsengés, egységesség, gömbölyűség. Talán nem annyira komplex,ami érthető is, hisz fiatal még, de mégis már most lenyűgözően szép. 7.5 pont. (92)  6400 Ft. egy kis üveg, ami nem olcsó, de tekintve, hogy analitikája (és akár a minősége is) egy  hatputtonyos aszúéval korrelál, így szinte azt is mondhatnám, hogy remek vétel. Én biztosan fogok még venni belőle. 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr285504999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fiskális 2013.09.12. 22:22:04

Elég sokan próbálkoznak itthon is, emlékeim szerint rizlingből is. Legutóbb egy Balaton parti falunapon láttam vagy három kitelepült pincészetnél is. Egy badacsonyit kóstoltam, de pont a maradék cukor és savak egyensúlyi zavarai tették afféle mézes borrá nekem...
Szerinted milyen ebben a hazai pálya? ha összehasonlítasz, gondolom van egyéb kinti és benti tapasztalatod. Korrelál az egyebekben tapasztalt szintkülönbséggel a hazai rizling világ pl. az osztrákkal ebben is, vagy?

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2013.09.14. 07:19:57

Nem nagyon ismerem a hazai pályát jégbor terén. Vargáéktól kóstoltam kéknyelű jégbort Sümegiéktől pedig rjanai rizlinget. Mindkettő felejthető volt összemérhető áron a fenti tétellel. A korrelációt nem a hazai jégborokkal kapcsolatban írtam, hanem tokaji 6 puttonyosokkal. Sűrűség, maradékcukor alapján kb. azokal vethető össsze,stílusban meg teljesen más. A jobb aszúk sokszor komplexebbek világúak,(igaz azok se feltétlen ilyen idősen) de ez meg nagyon strukturált, illetve izgalmas a tiszta, érzetre botritiszmentes gyümölcs ilyen koncentrált kivitelben.
Az utolsó mondatot átfogalmaznád? NEm tudtam megragadni a lényegét :)
süti beállítások módosítása