A Borrajongó

Egy jól sikerült "tartalék"-kóstoló

2010. április 13. 13:28 - drbarta

 Sajnos az előre "felcsigázott" somlói sor néhány héttel elhalasztódott nem várt betegségek végett, így az utolsó pillanatban kellett összerakni egy sort a csökkent létszámban megjelenő, de lelkesedését egy pillanatra el nem vesztő klub számára. Ebből született egy tematika nélküli, egymással nem összefüggő borsor, saját örömünkre, művelődésünkre, elsősorban ezúttal külföldi tételekkel.

Következzenek a borok:

 

Sonnhof Jurtschitsch Grüner Velteliner Pfarrgarten 2007
 
Ausztriai síelésünk alkalmával a sarki SPAR-ban volt kapható ez a remek bor. A termelő Kamptal-ban igen jól csengő név, a bor a szortiment alján lehet valahol. Mindenesetre nagyon megkedveltem, hoztam is haza 1-2 palackkal, és épp rá is kívántam.
 
Intenzív illat, benne exotikus gyümölcsök, édes fűszerek, kis csípős ásványosság. A korty könnyed, légies érzetű, élénk, de nem izgága hangulatú, csiszoltan illeszkedő alkatrészekkel, hosszú, de mégis a szerkezetbe teljesen beleolvadó savak, selymes felszín. A kezdetben túl erős szénsavasság idővel múlik, és még jobban felfedi az illatban is megismert aromatikáját, és tényleg nagyon szép szerkezetét. Egy nagyon harmonikus, elegáns, fogyasztásra ösztökélő, és általam rendkívül kedvelt stílust képviselő bor. 7p
 
Cloudy Bay Sauvignon Blanc 2007
 
Ezt a bort kedves barátomtól kaptam ajándékba, a 08-ast korábban kóstoltuk és kifejezetten tetszett.
 
Hasonlóan intenzív, de kicsit szúrósabb illat. Aromagazdag, tetszetősen induló korty, csalán, egres, és intenzív bodza, de annak ellenére hogy erősebb a savérzetünk, mint az előző bornál, mégsem élénkebb ez a tétel, inkább csak savanyább: a savak nem annyira szépen struktúráltak, szétterülnek, viszonylag gyorsan véget érnek. Nekem úgy tűnik lefelé  megy a tétel, frissebbnek, ropogósabbnak kellene lennie, egyébként nem rossz. 5p
 
Huet Haut Lieu sec 2007
 
Egy Huet-bort már egy ideje szerettem volna mutatni újdonsült, egyébként igen tapasztalt kóstolótársunk számára. Ez az alkalom épp megfelelt ennek a hiányosságnak pótlására is.  Jelentem nagy sikert aratott!
 
Kezdetben zárkózott, később lassan nyíló , de izgalmas , komplex illat, a domináns citrusok mellett, kis füge, szalma, méz, meszes-köves ásványosság. A korty telt és izmos, az aromatika az illat alapján várhatóan izgalmas és összetett, a savak nagyon szépen struktúráltak, szélesek, magasak, lüktetőek, érettek, nem élesek, alapvetően róluk szól a szerkezet. Nagyszerű bor, és sokkal megnyerőbb, amikor nincs jelen a 08-as testvér(mert olyankor nagyon háttérbe kell, hogy húzódjon) 7p
 
Bussay Tramini 2008
 
Ezzel a borral  Kabócás barátunk készült, bár korábbi a beszerzés, de mindenképp dobott előzetes lelkesedésünkön az MA-án nemrégiben megjelent pozitív írás is. Nálunk végül nem vágta ki úgy a biztosítékot, azért még mindenképpen egy nagyszerű bor.
 
Intenzív, fajtajelleges rózsás, fűszeres illat, szájban meglepően telt és aromagazdag, a fajtához képest tisztességes mélységgel és tisztességes savakkal, bár ebben a sorban kissé lustának hatott. Mindenképp egy finom, jó fogyasztású bor, itthoni viszonylatban remek tramini. 6p
8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr141917423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2010.04.14. 10:02:16

Köszi a szervezést! Tanulságos volt az egész számomra.

A Bussay 08-as traminijét pár napon belül 2x kóstoltam és hozzád hasonlóan szépnek tartom, de nem túlzottan különlegesnek.

Zöldvelteliniből többet kell inni, mert egyre jobban tetszik a fajta.

Ugyanez igaz a chenin blanc-ra is, az Huet mesés volt, már pénteken is mondtam, hogy nem is igazán az ízek varázsoltak el, hanem a végtelenül csiszolt struktúra és azok a gyönyörű savak. Zseniális.

Kabócás 2010.04.14. 10:50:29

Jó kis kóstoló volt főleg ahhoz képest, hogy rögtönzöttnek minősült. Végülis egyedül a Cloudy bay nem hozta nekem az elvárt szintet, legalábbis azt amit a 2008-as támasztott anno. A zöldveltelini elsőre nekem nem tetszett, viszont a kóstoló vége felé (remélem nem csak az elfogyasztott "alkohol" miatt éreztem) határozottan pozitív irányba javult. Azért azt nem mondanám, hogy ez az én "világom", de ...Az Huet nem okozott csalódást, mint eddig egyszer sem, akármilyen sorban kimagasló, még ha nem is a legnagyobb évjáratú tételről is legyen szó. A tramini nekem másnapra jobban tetszett (mivel én vittem haza a maradékát, ezt más nem tudja alátámasztani) így lehet, hogy egy vékonyka 7est is megér, de akkor meg az HUET lenne 8-as...

Összegezve szép sor volt és kár lett volna kihagyni, így tovább

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.04.14. 11:19:26

@pardi norbi: Örülök, ha tetszett a kóstoló, és annak is , hogy felcsigázódtál chenin-témában. Nagyon kíváncsi vagyok mit fogsz majd szólni a 08-ashoz, szerintem elképesztő bor.. Kíváncsi vagyok , hogy a most következő szegedi borfeszten kint lesz a tavaly jelenlevő "Dél-Afrikai borok" standja, nagyon jó cheneint lehetett ott kóstolni.Szerintem a széles körben, akár Tescoban is kapható Simonsig chenin is nagyon rendben van.
Nekem egyébként ebben a sorban a zöldveltelini tetszett a legjobban, bár az Huet volt egyértelműen a nagyobb bor.
Egyszer össze lehetne majd hozni egy komoly grüner-tematikájú sort is.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.04.14. 11:22:18

@Kabócás: Örülök, ha elkezdtél nyílni grüner irányba, mert kénytelen leszel máskor is kóstolni..:))

Kabócás 2010.04.14. 18:53:43

@drbarta: azért egy fullos grüner kóstoló még hazavágna :)

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.04.15. 08:14:04

@Kabócás: Gondolom mindenki megsajnált, amiért így próbálunk terrorizálni:)

Kabócás 2010.04.15. 10:34:12

@drbarta: azért ez a "grüner-dolog" nem kifejezetten könnyen értelmezhető, odafigyelést és ráhangolódást igényel, legalábbis nekem. De nyitott vagyok :)

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.04.15. 11:12:35

@Kabócás: Szerintem pedig ezek olyan stílusú borok, amik könnyen itatják magukat. Más kérdés, hogy lehet neked nem tetszenek annyira a grüner aromái.
süti beállítások módosítása