A Borrajongó

Szép felfedezés: Kincsem Kastély

2017. október 08. 06:30 - drbarta

A szegedi Bortéren találkoztam először a tolcsvai pincének a nevével. Gyakori kóstolótársam, TiBor-barát szúrta ki őket, felfedezésre váró tokaji pince, szép neve is van, ugyan nézzük már meg egy-két borukat. Hát nézzük!

Megvallom őszintén nekem nem jött be az a felvezetés, amivel meg akartak fogni. Ilyen meg olyan aranyérmek, díjak vég nélküli sorolása, oklevelek garmadája vigyorog az arcomba, melyek tanúsítják, hogy mindezt micsoda társaságban, micsoda zsűri előtt. Kicsit ilyenkor olyan érzetem van, mintha azt sugalnák, hogy ezek birtokában a bor már-már objektíve is fantasztikusnak tekintendő, ha esetleg mégsem tetszik majd, akkor jobb, ha rögtön az én készülékemben keresem a hibát. Ja és persze jön az info a várható potenciálról is: Ezek a borok kérem szépen 20-30 évre készülnek. Mikor is alapították ezt a pincét? 2011-ben.  Bátor kijelentés.

Nyilván csak úgy lehet ezt az egészet csinálni, ha legalább mi magunk hiszünk benne, illetőleg természetes, ha egy pince büszke az eddig felmutatott eredményeire. Az is lehet, hogy egy fesztiválon a legtöbben ezt szeretik hallgatni. Sajnos én nem, illetve már annyiszor, de annyiszor csodálkoztam rá negatívan a hasonló beharangozók után kóstolt borokra. Az a helyzet, hogy nálam a különböző díjaknak konkrétan nulla jelentősége van akárki is írja alá őket.

Volt olyan futó gondolatom hogy kóstolás nélkül továbbállok, de végül éreztem, hogy felébred bennem egyfajta rosszindulatú, előítéletekkel teli kiváncsiság, na nézzük, hogy pukkad ki ez a lufi is.

Megkapjuk az első bort. Egy 2015-ös száraz furmint. Hmm. Nem is rossz, sőt egész komoly. Na jó, nézzük csak a hársat is. Hoppá-hoppá. Végül végigmentünk a teljes soron. Nem mondom, hogy mindegyik ugyanúgy tetszett, de lehet mondani, hogy a portfólió egésze mély benyomást tett rám. Semmiképp nem a mai fősodornak megfelelő nemzetközi stílusú borokat kell elképzelni. Érett, komoly anyagok, egy részük sejthetően a botritiszt sem nélkülözi, némelyik a fenolosabb jegyeket sem. Nem félnek a maradékcukortól, de az egyes kategóriák között e tekintetben nincsenek nagy ugrások, a szárazak sem teljesen szárazak, az édesek meg nem annyira desszertborosak. A legjobban a Birtokbor 2014 tetszett, ez egy félszáraz/félédes határon mozgó furmint-hárs kombó, vettem is belőle egy palackkal, melyet így nem sokkal később otthon is megnézhettem nem fesztiváli körülmények között. Ennek rövid jegyzete következik.

img_3140.jpg

Késeis illatok kajszival, kandírozott citrusokkal, mézességgel, pici szilvával. Mellette dohány, fekete tea, érintésnyi karamell, finom gombásság, vajasság. Annak ellenére, hogy mai trendekbe nehezen besorolható borstílus, abszolút tiszta és nagyon komplex. Szájban nagy testű, telt ízű, kerek, ezt az érzetet erősíti az érződő maradékcukor is. Strukturálisan tényleg elég komoly, mély és hosszú a korty, amit fajsúlyos, érett, lüktetően életteli savak nyújtanak meg. Tapintatra sima, finom felszinű cserességgel. Vágyom újabb palackra, egész biztos ott lesz az évvégi toplistámon, de ami ettől is több, megmutatja egy olyan arcát a tokajinak, aminek számomra nagyon is volna létjogosultsága. 7p. 

 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr6112938901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

furmintfan · http://borrajongo.blog.hu/ 2017.10.08. 08:16:56

Hm, kíváncsivá tettél. Egyébként mennyibe került a bor?

akov · http://borrajongo.blog.hu 2017.10.08. 12:18:30

20-30 évre? Majd fel kell, hogy ébredjenek. :)

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2017.10.09. 06:37:40

Mellbevágónak hangzik. A borok mindenestre tényleg komoly anyagok, főképp a részletezett. Bár van egy olyan sejtésem, hogy Neked kevésbé tetszenének...

MádiN. 2017.10.09. 11:25:38

Hmm, wanna taste.
Hol kapható vajh fővárosunkban?

furmintfan · http://borrajongo.blog.hu/ 2017.10.09. 18:51:12

@MádiN.: Jó kérdés. Rendelni lehet tőlük a honlapon + ott van elérhetőség is.
kincsemkastely.com/

MádiN. 2017.10.10. 08:51:06

@furmintfan: köszi szépen Furmintfan! ;) :)

ungert · http://borrajongo.blog.hu 2017.10.10. 22:04:30

@drbarta: Szegeden sem tudsz fix lelőhelyet? Gondolkodtam rajta, hogy besétálok a Bortérre, de másnap órám volt, úgyhogy nem kockáztattam. Pedig érdemes lett volna. : )

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2017.10.11. 06:40:36

@ungert: Sajnos nem. Egyébiránt a Bortér valami rettenet volt, vagy legalábbis a mi merítésünk sikerült különösen pechesre a címszereplő kivételével.
Mit keresel te Szegeden?

furmintfan · http://borrajongo.blog.hu/ 2017.10.11. 07:16:03

@drbarta: Én már javasoltam neki, hogy vegye fel veled a kapcsolatot, de szerintem fél. :D

ungert · http://borrajongo.blog.hu 2017.10.11. 08:10:23

@drbarta: Tanulok.

Én csak a következményeit láttam másnap, és hát az a helyzet, hogy ennyi üres palackot (minimum száz darab, de volt az talán több is) még nem láttam egyszerre egy téren szétszórva (az Aradin). Haha.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2017.10.12. 13:24:08

@furmintfan: Hiszen drbarta annyira szigorú :)
@ungert: Akkor tudomásul vettem. Ha lesz valami érdekes, szólok.

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2017.10.12. 15:48:46

@furmintfan: @drbarta: Ki akar önszántából fogorvoshoz menni? :)
süti beállítások módosítása