A Borrajongó

Tegnap ittam - Bogyólé és Beaujolais

2018. november 24. 06:00 - furmintfan

Idén a magam részéről nem terveztem újbor-posztot (tavaly ugye egy komplett hetet szántunk a témának), de úgy alakult, hogy egy baráti borozás alkalmával elénk került egy-egy palack 2018-as francia és magyar újbor és így már túlságosan is adta magát a téma.

ujbor2018.jpg

Nem állítom, hogy az összehasonlításnak túl sok értelme van, de ha már így egymás mellett fogyott el a két bor, meg kell jegyezni, hogy míg a francia több intenzitást, ízt és struktúrát kínál, a maga műfajában a villányi is teljesen rendben van, szinte pontosan feleannyiért.

Vylyan Bogyólé 2018
Zweigelt és portugieser házasítása. Az illat primőr gyümölcsöket hordoz, cseresznye és málna képében egy enyhe gömbrágós motívummal megtoldva. Idővel felüti a fejét egy áporodottabb vonal is az illatban, bár a gyümölcsök is maradnak. A korty természetesen könnyű, laza, rövid. Az illatban megismert gyümölcsös jegyeket érezni ízben is. 4p (2000 Ft - Borfalu, Radovin, Veritas, hiperek)

Maison Louis Jadot Boujoleais-Villages Primeur 2018
Hozza a kötelezőt: banán, málna, cseresznye, Hubba-Bubba rágógumi. Szájban húsos korty fogad, intenzív ízekkel, az előző borhoz képest komolyabb struktúrával. Piros bogyós gyümölcsök, málna, meggy, cseresznye, a már ismert rágógumis jegyek, pici kesernye. 5p (3950 Ft - Bortársaság)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr6114377221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ungert · http://borrajongo.blog.hu 2018.11.26. 15:15:56

Én pedig a Bogyóléről szeretem hasonló tapasztalatokat úgy másfél hete, nemzetközi kontextus nélkül. Úgy sem érte el a tavalyi szintet, ez most szerintem kissé gyengébbre sikerült. (Azért még így is korrekt.)

emoss 2018.11.27. 10:24:35

Sosem kóstoltam még bozsolét eddig nem mozgatott a Bogyólével pedig éveken át nem tudtam azonosulni de most egy Jean-Baptiste-tal megtört a jég. Hozza az általad is leírt francia bor jegyeit, gyönyörű lilás (syrah-s?) beütés, megvolt a banán és a piros gyümölcsök, rágót én nem éreztem. A 13,5%-on kicsit meglepődtem de összeségében nagyon tetszett, jól lekísérte a kacsacombot balzsamecetes céklával és édesburgonyával :)

furmintfan · http://borrajongo.blog.hu/ 2018.11.27. 20:08:06

@emoss: Ez a jobb híján gömbrágósnak, rágógumisnak leírt aroma papíron a Beaujolais-k (Nouveau-k) esetében rendszeresen alkalmazott szénsavas macerációnak köszönhető.
Velem úgy évente 1 B. Nouveau jön szembe, általában a barátoknak köszönhetően, általában meg is vagyok elégedve, csak én sajnálom rá az árát, vagy legalább megvárom, amíg a maradékot leárazzák. Érdemes egyébként a borvidék magasabbra pozicionált boraival is próbálkozni.
borrajongo.blog.hu/2018/05/26/tegnap_ittam_pierre-marie_chermette_origine_beaujolais_primeur_vieilles_vignes
borrajongo.blog.hu/2016/03/14/ami_tavalyrol_kimaradt_kulfoldi_egyveleg_vorosek
(lap alja felé)
süti beállítások módosítása