A hétvégén két 2009-es évjáratú prémium kékfrankos szabadult ki a palackból. Különböző borvidékek, eltérő stílusok: egy késői szüretelésű tétel Szekszárd egyik feltörekvő pincészetétől, és egy válogatás a jól ismert és megosztó személyiségű fertőrákosi borász-szakács egyéniségtől.
Szeleshát Szőlőbirtok K2 Kékfrankos 2009
Késői szüretelésű kékfrankos, 15 hónapig kis tölgyfa hordóban érlelve, a legjobb hordókból válogatva. Közepes rubin szín. A pohárba szippantva vajjal, bőrrel nyit az illat, majd érett, sőt, túlérettbe hajló szilva, meggy, erdei gyümölcs egyveleg következik. Kevés marcipán és egy csipetnyi sós mandula színesíti a palettát. Savai élénkek, de nem kifejezetten csiszoltak, tanninja közepesnél több, kissé tapadós. A korty jól kitöltött, érett gyümölcsökkel, fűszerekkel és egy kis fával operál. Részletezve: érett meggy, eper, szeder és szilva, bors, szegfűszeg, fahéj, csokoládé, enyhe sós mellékíz, és egy kevés fa, majd elég határozott cseresség a lecsengésben. Az érett gyümölcsök mellett sajnos van egy minimális, de érezhető nyers, reszelős érzete is a bornak. Utóbbi miatt a végeredmény kompromisszumos 5 pont. (2190 Ft, Bortársaság)
Ráspi Kékfrankos Válogatás 2009
60 éves tőkék terméséből készült tétel. Meglepően fiatalos bíbor szín fogad a pohárban. Illatában emelkedett illó, lakk, málnalikőr, édesfűszerek, virágok, marcipán, eukaliptusz, kis likőrösség, és cseppnyi földesség. Élénk, tartós savak biztosítják a bor gerincét (almasavbontás nem történt), tanninja már érettséget mutat, de még hangyányit rakoncátlan, a struktúra arányos, kissé szikár, mégis elegáns. A bor íze többnyire tükrözi az illatot: a málna, az eukaliptusz, a kis marcipánosság, a likőrös beütés, és sajnos – kisebb mértékben - a lakk is visszaköszön, mellette szeder, meggy, sós-ásványos jegyek, finom fanyarság a lecsengésben. A magas illó sajnos rányomja a bélyegét, és ez alighanem megosztja a fogyasztókat is. Kár érte, mert az alapanyag jó, és a bor is szép, fiatalos formát mutat. Nálam 6 pont alja, de biztos vagyok benne, hogy nagy lenne a szórás egy esetleges közvélemény-kutatás esetén. (3800 Ft, Terroir Club)