A Borrajongó

Hogy fejlődtek a 2005-ös boraim I.?

2010. augusztus 11. 14:38 - pardi norbi

    Sok-sok boros emberrel együtt én is szeretem végigkövetni egy bor életútját, és tanulni abból hogyan érik egy fiatal korában ígéretesnek tartott nedű. Szerzőtársam 2006-os évjáratú borait vizsgálgatja mostanában lelkesen, nekem pedig van még néhány butélia évekkel ezelőtt eltett borom az általánosságban nem túl acélosnak vélt 2005-ös évből. Úgy döntöttem minőségellenőrzést tartok. Ebben a bejegyzésben egy mátrai olaszrizlingről és egy balatoni rajnairól lesz szó.

Losonci Bálint: Úrráteszi olaszrizling 2005. Két palackkal vásároltam ebből a borból annak idején. Egyet rögtön elfogyasztottam, és emlékeim szerint nagyon fiatalnak és érlelésre alkalmasnak találtam, ezért további fejlődés reményében a második palackot beköltöztettem a pincémbe, ahol több, mint 3 évet vendégeskedett. Középcitrom színű. Közepesen intenzív illata korához képest meglepően friss, tercier aromáktól mentes, elsősorban virágok, és csonthéjasok (kajszi, őszibarack) érződnek. Ízében a virágos-gyümölcsös jegyeken túl egy nagyon elegáns ásványos karakterrel, valamint cseppnyi mézességgel gazdagszik. A kortyot bár szelídebben, mint néhány éve, de még mindig a savak vezetik. Ezek érettek, de a kelleténél többen vannak. Bár az Úrráteszi újabb évjáratai koncentráltabbak ennél a 2005-ösnél, ezt a bort sem mondanám semmiképp karcsúnak. Érdekes és tartalmas bor, közepesen hosszú lecsengéssel. Savhangsúlyossága ellenére 5 pontot mindenképp érdemel.      

 

Villa Tolnay: Rajnai rizling 2005. Az első számomra kedves magyar rajnait a csobánci pincétől ittam, 2004-es volt. A 2005-öset is kedvemre valónak találtam körülbelül két éve. Most az utolsó palackot bontottam belőle. Közepes citromszín. Intenzív illata kifejezetten gazdag, szekunder és tercier aromákkal rendelkezik: mezei virágok, lime, fehérhúsú őszibarack kevéske hordós fűszeresség és petrol. Nemkülönben aromagazdag ízében is, amelyben az illatra jellemző jegyek mellett mézes és ásványosan füstös zamatok is megjelennek. Ennek a bornak is a savak adják a gyenge pontját. Sajnos már kicsit megkopott savkészlettel rendelkezik, amelyek háttérbe szorulva zizegnek. Hiányzik a borból a rajnais játékosság, feszesség és dinamizmus. Laposnak nem mondanám azért, de mindenképp hamarabb kellett volna meginnom. Kifejezetten komplex bor, sok-sok díszítőelemmel, hosszú utóízzel. Megfelelő savkészlettel akár 2 ponttal többet is kaphatna, most nekem 5 pontot ér.  

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr672214646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása