A Borrajongó

Tokaj Kikelet: Váti hárslevelű 2008.

2013. június 20. 06:00 - pardi norbi

Régi ismerős, még 2009 telén vásároltam belőle pár palackkal és Berecz Stephanie kifejezett kérésére nem nyúltam hozzájuk egészen mostanáig. Akkor egy magassavú és karcsúnak ható borként jellemeztem, visszafogott, neutrálisabb aromavilággal. Mivel a korábbi  Kikelet palackok is szépen értek, volt remény a pozitív irányú fejlődésre. És tényleg ez történt. Ezúttal több órán át kóstolva egyre jobban tetszett, annyira, hogy eltenni már nem sikerült belőle másnapra és többedmagammal végére jártam a palacknak. Közepes citromszínű. Gazdag, és melegedve egyre intenzívebb illat: fehérvirágok, lédús őszibarack, érett citrusok. Kóstolva kissé meglepődtem, mert jóval koncentráltabbnak éreztem, mint az emlékeimben élt. Közepesnél kissé teltebb bor, gazdagon gyümölcsös, cseppnyi mézzel és hordós krémességgel. Nagyon élvezetes ital. Jelentős mennyiségű, de nem túlzó érett savak, megfelelő, de nem extrém mély fókusz. Olyan igazi kikeletes stílusú. Csontszáraz érzetű, nagyon szép hárslevelű, 7 pont. Nem emlékszem a pontos árára, nagyjából 3000 forint lehetett, szóval kiváló vételnek bizonyult.    

vátihárs08kicsi.jpg                                              (Elnézést a kissé viharvert címkéért...)        

                                  

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr175366484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2013.06.20. 08:33:05

pontosan. 2 hónapja ittuk és fantasztikus volt. a Kikelet borok nagyon jól érlelhetők, sőt, asszem legalább 3 év kell nekik, hogy "feldolgozzák a savat" és "megteljenek élettel".:-)

rszabi · http://borrajongo.blog.hu/ 2013.06.20. 11:59:24

2 éve a Tokaj lősz arcai rendezvényen egymás mellett lehetett kóstolni ezt és a 2009-est.
Nekem a 2009-es sokkal jobban tetszett, talán az a legszebb hárslevelű amit valaha kóstoltam.

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2013.06.20. 13:58:06

@szenvedély S.: örülök, hogy hasonló véleményen vagy Te is.

@rszabi: egyetértek, bár én nem két, hanem három éve kóstoltam utoljára. Ezúttal teljesen másik arcát mutatta és tetszett annyira, mint a legtöbb Lónyai hárs.

Fiskális 2013.06.22. 12:07:43

Köszi, felajzott:-) Kikelet ajánlott beszerzési csatorna van? pl. Szegeden elérhető vagy csak táv?

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2013.06.22. 14:40:35

@Puskásutcalakás: valamikor kóstolhatunk egyet közösen, van még pár palack belőle.

@Fiskális: a Bortársaságnál lehet kapni néhány Kikelet bort, én Szegeden más forrást nem tudok...
süti beállítások módosítása