A Borrajongó

Dom. Villeneuve: Chateauneuf du Pape Les Vieilles Vignes 2004

2013. január 22. 06:00 - drbarta

2013-01-12 13.38.59.jpgTöbb évjáratát is kóstoltam ennek a remek, itthon is kapható CdP-nek, de talán most ez tetszett a legjobban.

Gyönyörű illat. Friss és porított fekete gyümölcsök, szilva, szeder, feketecseresznye, leheletfinom dohány, szárított kék virágok, vadhús, szarvasgomba és még ki tudja mennyi féle fűszer. Egyszerre áraszt bujaságot és nemességet. Elég nagy test, de abszolút túlzásoktól mentes arányok. Intenzív, mély ízek, még mindig rengeteg gyümölcs variálódik a különbözőképpen fűszeres rétegekkel. Harapnivalóan zamatos az egész, ugyanakkor tekintélyt parancsolóan komplex. Sűrű, hosszan bontakozó közép, fókuszált, szép hosszú lecsengés. Sok tannin, finomszemcsés, jól integrált, savai érettek, élénkek, de szintén abszolút bele vannak a kortyba kerekedve. Megvan a bor szükséges tartása, szilárdsága, miközben a textúra kényeztetően bársonyos. Nem tudok belekötni, még ha vannak ettől is komolyabb anyagok. Magával ragadóan gazdag, egyensúlyos, fineszes, szerintem nagyjából most lehet a csúcson. 8 pont. (93)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr975022957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marvin__42 2013.01.22. 09:04:55

Jól hangzik! Bár sejtem, hogy nem az én pénztárcámhoz lesz szabva, azért nem tudom nem megkérdezni, hogy itthon hol kapható és mennyiért?

demisec · http://thepit.blog.hu 2013.01.22. 11:29:09

@marvin__42: terroir club forgalmazza ezt a bort, de szerintem a 04-esről már lemaradtál, de alighanem pár későbbi évjáratról is;)

www.terroirclub.hu

marvin__42 2013.01.22. 11:38:55

@demisec: Köszi! Egy helyen én is találtam, ott még 2007-es van. Csak hát az ára...de egyszer jó lenne kipróbálni.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2013.01.22. 17:06:41

@marvin__42: Kiváló évjárat a 2007-es is! Ruházz be egyre, és dugd el pár évre, szerintem megéri :)
süti beállítások módosítása