A Borrajongó

Légli Ottó: Landord Chardonnay 2011

2012. december 12. 06:00 - drbarta

Önéletrajzi elemeket megosztva elmesélem, hogy kezdő borrajongóként a Légli Landord 2006 volt az első száraz fehérbor, amitől gyakorlatilag leszakadt az állam. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, a mérce is folyamatosan kúszott egyre följebb, meg hát nem is épp a hazai hordós chardonnay-k vonala lett az én utam, de a Landord újabb és újabb évjáratait már csak a nosztalgia végett is meg szoktam nézegetni.

2012-12-06 20.18.10.jpgAlma, ananász, vanília és egyéb édes fűszerek. Közepesnél picivel nagyobb test. Viszonylag telt ízek. Alapvetően dominálnak a gyümölcsök, érett, lédús fehérhúsúak itt is, de azért jól észrevehetően ott van a hordó is, kicsit populárisnak ható fűszeresség képében. Közepesen tömör szerkezet, élénk, érett savak kísérik a lassan halkuló ízeket, közepesnél valamivel hosszabb lecsengés, az utóízben pici , nem zavaró cseresség is felfedezhető. Finom,  egyensúlyos,  jól elkészített  koncentrált bor. Túl sok karizmát és dimenziót azért nem kell benne keresni. Eléri a 6 pontot.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr614959483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2012.12.12. 10:02:53

nekem Figula Szilénusza volt 2005-ben.

sosem hittem, hogy léteznek jó fehérborok idehaza, aztán rádöbbentem...

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2012.12.12. 10:56:51

@szenvedély S.: Azt én nem kóstoltam.
2008 előtt még arról szóltak számomra a száraz fehérek, hogy Villányban mindig azzal indult az aktuális borsor, hatékonyan demonstrálva, hogy utánuk milyen nagyon gazdagok is a vörösek :)
No, ezek a lájtos reduktívak után egyszer csak egy Landord a semmiből azért oda tud termeteni rendesen :)

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2012.12.14. 07:25:47

Engem is a Balaton vitt bele a jóba, azt hiszem, hogy már említettem is.
Egészen konkrétan:
alkoholista.blog.hu/2009/01/05/az_uj_ev_elso_extraklasszisa

: )

117 2012.12.14. 20:41:43

Ez a bor nekem sokkal jobban ízlett, mint pl. a Gesztenyés rajnai rizling...

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2012.12.15. 07:27:12

Számomra a Gesztenyés 2007 speciálisabb lehetne, de 16.5-es alkohollal esélytelen egyensúlyosnak lenni.
süti beállítások módosítása