A Borrajongó

Kaló Imre: Cabernet sauvignon 2003.

2010. november 25. 05:26 - pardi norbi

 

Azt hiszem a blog olvasóinak nem kell bemutatnom Kaló Imrét. Aki személyesen nem ismeri, az is bizonyára hallott már róla, és jópáran a borait is ízlelhettük már. Itt található róla egy remek iromány, mellesleg. Bejegyzésem tárgyát nemrégiben kóstoltam több év után újra egy családi ünneplés alkalmával.
Kifejezetten halvány rubinszínű. Közvetlen bontás után illata még kissé visszafogott, egy hosszabb palackos szellőztetés, vagy néhány óra dekantálás javára válik. Ha ezt megtesszük, közepesen intenzív illatából határozott mineralitás, kellemes fűszeresség (fahéj, és számos általam azonosíthatatlan édesfűszer), finom karamelles és étcsokoládés jegyek, valamint visszafogott meggyes-áfonyás gyümölcsösség érződik. Kifejezetten komplex, csábító illat. A korty közepesen telt, kiváló felépítésű, határozott, izgalmas savakkal és tökéletesen érett közepes mennyiségű tanninnal. Zamatgazdag, az ásvány mindent visz, de ízben is megtaláljuk a fűszeres-hordós jegyeket és a kevésbé kifejezett gyümölcsösséget is. Remek arányai vannak, abszolút nem nehézkes, kiválóan fogyasztható magában is, de étel mellé is passzol. Nagyobb méretekkel rendelkező bort számosat ittam már, ennyire arányos és komplex viszont sokkal kevesebb került eddig a poharamba. 8 pont.  
5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr302470308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bodomi 2010.11.26. 20:29:52

Hm, én a sok gyümölcsösséget nem éreztem, mert éppen nem ittam ilyen Kaló-bort, az igaz. Viszont, általában, ha efféle bort iszom, mindig érzem benne valamennyire a paprika ízét.Nem sokat, mert az már durva lenne, csak éppen annyit, hogy mindig keressem, hogy mi is ez a kis paprika...

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.27. 06:27:42

Mit értesz "efféle bor" alatt?

Bodomi 2010.11.27. 09:09:31

Az "efféle" azt jelenti pl. ebben az esetben az én szóhasználatomban, hogy ilyen fajta, ebből a szőlő fajtából,ám másutt készült bor. Én meg akár hajósi, akár villányi, akár ménesi a cab.sauv., valahogy mindig érzek benne egy picinyke paprika ízt. Ami nem zavar, elég sok ősöm és magam is termeltem paprikát, akár javasolhatnám is, hogy ez a bor legyen a paprikások fő bora. A színe és az íze miatt föltétlen!

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.27. 11:22:40

@Bodomi: Azt hiszem én sem a gyümölcsösséget emeltem ki, mint fő illat,- vagy ízkaraktert. A Kaló borok "Kaló" ízűek, amelyről számomra nem egyszerű jellemzést adni. Én leginkább ásványosnak mondanám ezeket a nedűket, ami mellé még sok-sok díszítőelem társul (mellette gyümölcs is). Én speciel paprikát nem éreztem, de a következő palacknál (ami jövő héten esedékes) fókuszálni fogok a paprikára.

Bodomi 2010.11.27. 15:56:25

Örülök neki, ha egy új ízre hívtam fel a blogolók figyelmét. Nekem mindig van a cab.sauv. borban egy kis paprika íz valahol. Csak annyi,mint mikor az ember reggelire eszik egy kis zöld paprikát is és később beugrik belőle valami íz a háttérben. Nem konkrétan a Kaló borára gondoltam, mint írtam, nem is ittam olyat, de csüt. jön Balla Géza pincéje és akár pl. az ő cab.sauv. borában is meg tudnám mutatni, hogy mire utaltam, amikor ezt írtam.
süti beállítások módosítása