A Borrajongó

Pálffy pince: Olaszrizling 2007.

2010. július 30. 05:37 - pardi norbi

 

 

Tegnap este lazításképpen bontottam ezt a bort, és bár abszolút nem terveztem írni róla, kiváló ár-érték aránya, és egyáltalán a bor értékei kapcsán mégiscsak született róla egy rövid leírás. A Pálffy pince a Káli-medencében található, ahonnan már sikerült szép borokat innom, részben ezért is voltam kíváncsi erre a tételre. A pincéről bővebb információ itt található, nézzük a bort. Halvány aranyszínű. Illata közepesen intenzív, gazdag, rétegzett: mezei virágok, fehérhúsú gyümölcsök, pici szénásság és mézesség, valamint elegáns ásványosság. Hidegebbre behűtve is szép, kicsit melegedve azonban még vonzóbb. Kóstolva nagyon szép gömbölyű kortyot kapunk gyümölcsös és méginkább ásványos aromákkal. Élő, dinamikus bor, érett savakkal, nagyszerű zamatokkal, közepesen hosszú utóízzel. Elmarad a nagyon komoly olaszrizlingek komplexitásától, de a maga szintjén tökéletes. Nem tudok információval szolgálni arról, hogy bontás után egy nappal miképpen muzsikál, mert az én palackom két óra leforgása alatt elfogyott. Magabiztos 5 pont, de bujkál bennem a kétség, hogy keveset adtam rá. A Bortársaságnál vettem, klubáron 1200 HUF palackja, amit finoman szólva is megér.             

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr972185108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felvetés 2010.07.30. 14:15:34

Úgy néz ki, a tegnap az olaszrizlingé volt, mi ezt ittuk:
1.Gál Lajos Olaszrizling 2008
2.Tornai Somlói Olaszrizling 2007
3.Gál Lajos Szó-Lá-Ti 2007
4.Sike Olaszrizling 2007
5.Tamás Pince Olaszrizling 2006
6.Szászi Endre Kabócás 2007
7.Szabó Zoltán Rajnai 2006
8.Gál Lajos Tóbérc 2007
9.Hollóvár Olaszrizling 2008
10.Hollóvár Olaszrizling 2006
11.Losonci Olaszrizling 2009
12.N.A.G. Oldalolasz 2006
+1. Tornai Aranyhegy Olaszrizling 2007
Egészen szép este kerekedett belőle, személyes kedvenceim: 1, 5, 6, 7, 10 és +1 voltak.

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2010.07.30. 15:36:59

@felvetés: Szép sor, egészségetekre! Szabó Zoltán rajnaija milyen volt? Azt nem kóstoltam még, de tervben van. És mellesleg te hol vetted? Köszi.

Szegediszomelijé 2010.07.30. 17:03:16

Kedves Norbi barátom, a Pálffy leírását 0%-ban tudom korrigálni, friss tapasztalatom alapján!
Én a Káli Art Innben elköltött vacsihoz választottam 1 dl-t, és az ár ismeretében leesett az állam, milyen remek bor. Utána próbáltam még egy Pálffy Merlot CF küvét, szintén jó, ám hosszan elkóstolgatva ez méginkább kihozta az Olasz erényeit, mely fás behatás nélkül sokrétű, izgalmas, energikus, tartalmas bor. Pont a kettőt összehasonlítva nálam ott a 6-os -a kétség meg bújkáljon csak benned:-)
A jó élményeken túl ez a bor egy igen nagy ártévesztés, nem tudom, Pálffyék v a Bortársaság részéről-e? Mindenesetre meg kellett állapítsam, Szegeden a legtöbb étteremben nem lehet kapni ilyen minőségű száraz fehéret -és sokszor vöröset sem.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.07.30. 17:13:57

@ironman: Én májusban a szegedi borfeszten kóstoltam:
borrajongo.blog.hu/2010/05/18/szegedi_borfesztival_2

Rendben volt, az ár-érték meg pláne, de én is inkább 5p környékén helyztem el. A 08-as úgy emlékszem jobban tetszett.

pardi norbi · http://borrajongo.blog.hu 2010.07.30. 18:35:34

@ironman: Szia! Örülök, ha hasonló véleményen vagy, az a helyzet, hogy kissé hitetlenkedve kóstoltam, mert valami nagyon egyszerű borra számítottam. Aztán akárhogy is, be kellett látnom, hogy ez bizony tényleg nagyon jó. Egyik-másik dupla áron kapható olasz mellett sem vallana szégyent.

felvetés 2010.07.30. 19:48:42

@pardi norbi: A rajnai nagyon szép formáját mutatta. Sajnos nem volt időm jegyzetelni, mindenesetre még mindig érlelhető, illatában megjelent a szép petrolosság, no nem túl hangsúlyosan, érett gyümölcsök. Íze komplex, szintén barackos vonallal, savai szép számmal vannak, egy cseppet még csiszolnivalók. Van még ideje, nekem meg egy palackom. :)
Én Pesten szereztem be szerintem a WineWorld-ben, vagy 2-3 évvel ezelőtt. Már most is nagy élvezetet nyújt, de én várok még kb. 2 évet az újrakóstolással. Mellesleg ismételten egyetértek a Losonci és a NAG olaszok értékelésével. :)

Szegediszomelijé 2010.08.04. 17:58:12

Közben utánajártam, amit én kóstoltam, az 2008-as volt, szóval lehet rajtam röhögni:-)
süti beállítások módosítása